Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 7. maj 2009, 15:26

Hej.. Jeg kan af en eller anden grund ikke finde ud af at fikse mit trådløse netværk og sætte adgangskode på osv.

Nogle der kan komme med noget hjælp?

2

fredag, 8. maj 2009, 10:00

Det er ikke et program du skal bruge..
Du skal ind på routeren's hjemmeside.

Det er lidt forskelligt hvilken adresse de forskellige routere har,
så det er nemmere hvis du fortæller hvilket mærke og model det er du har. :)

3

fredag, 8. maj 2009, 11:19

Ja, du bør også checke router siden, internet hjemmeside altså, for evt. vigtige firmware updates først. Ellers er det frem med manualen og tag det 1, 2, 3.

Måske et spørgsmål om du skal bruge det medfølgende software til at styre det trådløse eller lade Windows klare det. Aner ikke om det betyder noget.

Du kan muligvis bruge den her til lidt check http://www.nirsoft.net/utils/wireless_network_view.html

4

tirsdag, 19. maj 2009, 13:53

Jeg har jo selvfølgelig været så smart at miste hele lortet til min router :( Både manual og installationscd :S

5

tirsdag, 19. maj 2009, 17:14

Så må du finde den på fabrikantens hjemmeside. De har sikkert en pdf-fil og andet hjælp. Er ikke svært men du bør checke om nyere firmware er relevant at bruge - og hvis du downloader noget software til at styre det trådløse, så skal det også være det sidste nye.

Et par indstillinger skal matche hinanden mellem A og B. Der vil være en "Wireless" side i routers opsætning. Hvilke muligheder der er kommer så an på hvad du bruger men kan se ud som den her:

Evt. software til trådløs tingest kan se sådan her ud - kan være bedre at bruge det indbyggede i Windows.

Bugs i firmware, software kan få det til at drille. Måske også hvis noget forstyrrer valgte kanel. Det meste kan fixes. Jeg har dog haft et trådløst pci-kort, der ikke virkede med noget som helst. Langsom hvis overhovedet nogen forbindelse, faldt ud osv. Trådløs ting skal virke med router. Er det tilfældet burde det ikke tage mange minutter at sætte op, ikke i Windows i hvert fald.

Ang. sikkerhed. Så skal SSID måske ikke lige være standard "wireless" :D Du bør også slå noget trådløs administration af din router fra - og vælge andet end standard password til router-login.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bambo" (19.05.2009, 17:20)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.