Album art på mp3

  • Jeg har rippet stort set alle mine flere hundrede cd'er ind til et stort mp3 arkiv og det er efterhånden ved at have taget flere evigheder. Jeg vil rigtig gerne have album art på så jeg kan se det vi winamp, på telefonen, mediecenteret osv.


    Nogen der har en nem måde at trække album art på flere tusinde filer ??


    Orker ikke at gøre det manuelt og jeg orker SLET IKKE at skulle til at scanne alle covers så søger også meget gerne en løsning hvor jeg kan finde de forskellige covers online.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Problemet er bare at itunes ikke add det i meta men bare hiver noget ned ved siden af. Kan selvfølgelig være jeg kan finde noget andet til at embed med så.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • mp3tag burde kunne gøre det for dig!
    http://www.mp3tag.de/en/index.html
    den gemmer i hvert fald covers i meta data i selve filen. Jeg bruger det ofte selv, da jeg har en ipod touch og det ser sgu lidt bedre ud om alle de covers der!

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

    Rettet en gang, sidst af xdream ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xdream
    mp3tag burde kunne gøre det for dig!
    http://www.mp3tag.de/en/index.html
    den gemmer i hvert fald covers i meta data i selve filen. Jeg bruger det ofte selv, da jeg har en ipod touch og det ser sgu lidt bedre ud om alle de covers der!


    Den må jeg lige prøve og kigge på.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Hvis du vil ha Coverart vist i Winamp og du har cover så ska du bare omdøbe den til Cover.jpg så finder winamp den selv hvis den ligger i album mappen :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    Hvis du vil ha Coverart vist i Winamp og du har cover så ska du bare omdøbe den til Cover.jpg så finder winamp den selv hvis den ligger i album mappen :)


    Det er ikke kun i winamp jeg vil have det vist er generelt alle steder. Derfor jeg vil have thumb embeded i filen :)


    Og der er jo også lige det med at få fat i art work filen for orker som sagt ikke at scanne og size dem alle.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy