Nyt Operativsystem til Gamingsystem

  • Skal til at samle et par computer til et par venner.


    Der kommer følgende hardware i:


    I7 920
    3x2GB RAM
    Asrock X58 deluxe/ Asus P6T SE.
    ASUS ENGTX280/HTDP (1 GB)


    Men er meget i tvivl om hvilket styresystem jeg skal vælge til disse maskiner.



    Hvad ville i vælge og hvorfor??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Ja, for at kunne udnytte de 6GB Ram så skal de køre 64Bit og hvis det ikke skal være en Beta af Windows 7 og da Windows XP 64Bit har lidt et ry for ikke at være det bedste med driver support, så er det jo kun Vista 64Bit tilbage og her ville jeg så vælge Home Premium, den har alt hvad der skal til.


    Windows 7 hvornår kan man regne med at det skulle kommer på markedet?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af recruit


    Windows 7 hvornår kan man regne med at det skulle kommer på markedet?


    det sidste jeg hørt fra en af mine venner der arbejder hos MS så bliver det nok omkring november/december for US udgaven. Der går så nok 1-2 måneder før den danske kommer.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Windows RC1 kommer her i starten af Maj.. Og du kan så opgradere fra Vista > Win7 (Så hut jeg hvisker)


    det bliver sikkert først 100% bekræftet her til sommer, lige pt. gælder det kun for Vista købt i USA efter 1 juni (eller var det juli).

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    det bliver sikkert først 100% bekræftet her til sommer, lige pt. gælder det kun for Vista købt i USA efter 1 juni (eller var det juli).


    Ja det er OEM versioner.. Hvis du har købt en retail kan du opgradere ligesom man kunne fra XP > Vista :)


    Dog synes jeg sådan opgraderinger er lidt ..... Man kan sgu lige så godt fresh install

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af !wfdi
    RC 1 udgaven er kommet


    Den vel kun er lukket RC endnu?? Den er da ikke smidt ud til os almindelige dødelige, er den?? Eller jo den ligger på forskellige wares sider, men jeg har en eller anden fordom for styresystemer fra wares sider... :S Man har trods alt sine bank oplysninger og meget mere på den, og det ville næsten være for nemt at ændre i windows installeren så man lige smider en key logger eller lign. med ind under installationen..


    EDIT: Men tilbage til topic, jeg har brugt Win7 build 7000 beta'en i et par måneder, og var rigtigt godt tilfreds med den, og det performede ligeså godt som XP i spil osv. Jeg synes selve styresystemet er mere intuitivt i win7 i forhold til XP, og performer på flere punkter bedre end XP, jeg kan ikke udtale mig om Vista da jeg aldrig har brugt det styresystem...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

    Rettet en gang, sidst af xdream ().