kmixer.sys giver computercrash!

  • Min computer bliver ved med at reboote af sig selv, nogle gange dukker der dog lige en blå skærm op hvor der står at filen "kmixer.sys" foresager at computeren stopper med at svare. Jeg har søgt på google, og det lader til at det er et kendt problem. Jeg fandt også en fil der skulle kunne reparere det, men fik besked under installationen af den, at det var det forkerte sprog mit winxp var på... Nogle der kan hjælpe..?

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • Quote

    Originally posted by klf
    Ved det ikke.


    Men måske kan du
    ligge kmixer.sys fra en anden comp. over på din eller også Put din winxp cd i, genstart og kør repeir. Enner måske kan du finde hjælp her http://forums.winxpcentral.com/printthread.php?t=7505


    Det er ikke installationen den er gal med, da jeg i går blev så træt af problemet at jeg geninstallerede windows... Så snart jeg gik ind i battlefield bagefter, gik den død...

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • Quote

    Originally posted by Seburo
    Hvad har du af lydkort?


    Se om der er en nyere driver, eller om der evt. findes en uofficiel driver (Fx til SB-kort: http://www.kxproject.com)


    Jeg kører med onboard lydkort på mit Abit NF7. Jeg har nu installeret de drivere der fulgte med på en cd, og det lader til det har hjulpet. Men det kan da ikke passe at jeg skal blive ved med at køre med oldnordiske drivere..?!

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • Quote

    Originally posted by Seburo
    Hvad er der "galt" med de gamle drivere? Bare det at de er gamle eller hvad?


    Hehe... nej, der er ik noget galt med de gamle, udover der nok er en grund til at der kommer nye! fx. i Nforce driverne kan man jo ikke "nøjes" med at installere IDE driverne eller noget. I mit tilfælde er det nok kun Lydkort driverne der driller, men jeg vil jo gerne ha de bedre udviklede drivere til de ande dele af mit system. :crazyeyes:

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • Nårh.


    Well, du kan starte fra nyeste og så trappe ned indtil det virker ordentligt. Eller vente på at der kommer en ny driver hvor problemet muligvis er løst.


    Ellers kan du købe et PCI-lydkort :]

  • Nu er min cpu godt nok ikke en Barton, men jeg oplevede noget lignende da jeg havde OC'et min XP1700 rimelig meget. Jeg trappede så ned i OC og endte hvor jeg står nu med en super stabil maskine. Kører også med de sidste nForce drivere men lod være med at installere SW-IDE-driverne til at starte med. Efter restart så opdaterede jeg IDE-driverne til de sidste nye - manuelt. Og alting funker fint.
    Bare et forslag ;)