• Hejsa.


    Hvordan skifter jeg min IP?


    Jeg har prøvet " Cmd, ipconfig/release og renew " osv. Den forbliver den samme, desværre :(


    Har dog fundet ud af min IP ikke er en statis ip adresse.


    Findes der er program som gør at jeg kan "gemme" mig?


    På forhånd tak drenge :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GiZzZa
    Kort sagt: Du kan ikke skifte din ip


    Du kan evt bruge en proxy.


    nemlig uden static ip blir den aldrig skiftet, udover du snakker rigtig godt med din isp el. du får andet net.


    jeg har selv dynamisk ip, det herligt :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GiZzZa
    Kort sagt: Du kan ikke skifte din ip


    Du kan evt bruge en proxy.


    Rolig rolig :) Proxy er kun hvis man kan leve med 10% af sin båndbredde :)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    nemlig uden static ip blir den aldrig skiftet, udover du snakker rigtig godt med din isp el. du får andet net.


    jeg har selv dynamisk ip, det herligt :)


    Statisk = Uforanderligt fast eller forblivende.


    Hvis hans ip IKKE er statisk vil det derfor betyde, at han har en DYNAMISK IP :) så den skifter.


    en metode, hvorpå man kan være heldig og få tildelt en ny ip er, at lade sit ISP-modem være slukket i nogle timer.. ( i hvert fald det jeg har oplevet ved TDC.


  • Skulle lige til at skrive det :)
    Er det kun ISP der kan ændre leasing tiden på en IP?
    Ellers kunne man med dynamisk jo bare sætte tiden til 2 min og så få en ny?
    Ellers så er proxy den eneste udvej, men hvis man skal gemme sig for nogen så er en proxy jo ikke engang sikker.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Rigtig mange udbydere binder IP sammen med kunde aftale.
    Jeg har f.eks. ikke købt Statisk IP, men selv efter flytning og udskiftning af router til nu min tredje model så har jeg stadig samme ip.


    Og hvis du bare vil skifte Ip for at lave ballade, og derfor spørger her for råd så har du så lidt forstand på det til at du nok burde lade være.
    Nogle ISPer binder IP på kontrakt aftale andre på MAC adr for dit modem, men fælles for dem alle er det jo lige præcis for at undgå folk laver ballade at man holder dem så fast som muligt. Så opfør dig ordentlig eller gør som os andre og "lån" naboens Wifi til ballade.


    Hvis du vil vide mere om netværkssikkerhed så søg efter Backtrack på Google.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850


  • Sikke noget sludder. Ikke ensbetydende at proxy som standard æder 90% af ens reelle båndbredde. Det noget andet at de fleste GRATIS/OFFENTLIGE proxy kan være langsomme... Hvorfor mon? :roller:


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis


    What :crazyeyes:


    Det drejer jo i bund og grund bare om hvor lang lease-tid ISPen har sat på DHCP leases , måske er der flere faktorer der spiller ind, det skal jeg ikke kunne sige, men ja prøv at slukke for modemmet i noget tid.


    Nemlig. ipconfig /release /renew virker kun mellem din router og din comp. - altså LAN ip'en.
    WAN ip'en derimod styres af din ISP, og somregel er deres leasetider rigtige lange. Flere uger/måneder.


    For nogle år tilbage var det muligt med den kommando, mig bekendt ikke længere.