NTFS på usbstick hvor mange har prøvet?

  • jeg kunne da godt tænke mig at høre hvor mange af jer som har prøve NTFS Filsystem på jeres USB Stick's/nøgler, fordi jeg har lige igår formatteret min fars CnMemory 8gb stick med NTFS for at prøve det, har kun læst at det skulle køre fint så er lidt nyskerig om der er andet som har prøvet?



    (jeg drabte min egen usbstik idag da jeg puttede den i min fars pc, der fik jeg et lille stød og så var den død og den kørte med fat32 filsystem.)

  • Jeg kører med ntfs på alle mine, og gjort det i nogle år nu


    Thomas

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Har kørt med i NTFS på mine USB diske i mange år for at få plads til filer med mere end 2GB størrelse, men husk når man har NTFS på sin USB disk, så laver Windows også forsinket skrivning på den, så det er ikke altid en god ide lige at tage disken ud efter man har skrevet en masse filer over på den, da det så kan være at filerne faktisk ikke alle er kommet over på disken, så det er en god ide at bruge "sikker fjernelse af hardware" hvis man lige har flyttet filer over på sin NTFS USB disk.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Har kørt med i NTFS på mine USB diske i mange år for at få plads til filer med mere end 2GB størrelse, men husk når man har NTFS på sin USB disk, så laver Windows også forsinket skrivning på den, så det er ikke altid en god ide lige at tage disken ud efter man har skrevet en masse filer over på den, da det så kan være at filerne faktisk ikke alle er kommet over på disken, så det er en god ide at bruge "sikker fjernelse af hardware" hvis man lige har flyttet filer over på sin NTFS USB disk.


    tak for den info Cyclups det viste jeg ik, men nu har jeg så heller ik en USBStick siddende i min PC når den ik blir brugt :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Har kørt med i NTFS på mine USB diske i mange år for at få plads til filer med mere end 2GB størrelse, men husk når man har NTFS på sin USB disk, så laver Windows også forsinket skrivning på den, så det er ikke altid en god ide lige at tage disken ud efter man har skrevet en masse filer over på den, da det så kan være at filerne faktisk ikke alle er kommet over på disken, så det er en god ide at bruge "sikker fjernelse af hardware" hvis man lige har flyttet filer over på sin NTFS USB disk.


    så vidt jeg ved.. så er det 4gb.. altså FAT32 går op til 3,9999Gb.. og med NTFS kan man komme over det..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups


    du har ret det var en typo :)


    Du tænkte sikkert på dvd-mediet hvor max filstørrelse er 2gb.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU