CRC error

  • Hey Tweakere :)


    Jeg har haft et problem i alt for lang tid nu(et år)
    Hver gang jeg prøver at indstallerer et spil eller program kommer den med en massse CRC errors.


    Har haft søgt en masse på google efter det og har fundet ud af, at det er læse fejl fra cd'en, som kan komme når der er risser eller noget andet på cd'en.


    Da jeg passer godt på alle mine skiver, absolut ingen risser eller noget på dem, så tænkte jeg at det nok var mit gamle drev der trængte til at blive udskiftet


    Så nu har jeg fået et nyt drev. skete præcis det samme igen. ergo heller ikke drevet :/


    I mellemtiden skal det siges at jeg har haft skiftet OS 2 gange, hvor det gjorde det på alle OS'erne, Så heller ikke en system fejl.


    Har også tænkt på at det kunne være bios på bundkortet, da det kom efter jeg har fået nyt computer.


    Så har prøvet at opdaterer bios'en. Skal siges jeg har et MSI neo II P35 mobo. Det hjalp heller ikke, hvilket jeg heller ikke havde regnet med, da jeg har 2 venner som kører med det mobo uden probs.


    Læste så i et forum man kunne rippe cd'en til en ISO fil til computeren og så indstallerer den iso fil. Men synes det giver en del problemer at skulle rippe cd'en, med alt det sikkerhed der er. ihvertfald med de programmer jeg har prøvet


    Så derfor har jeg blevet nødt til at downloade spillene fra diverse sites som isofiler for at kunne indstallerer de spil jeg har KØBT! CRC error made me a pirate ;)


    Under indstalleringen kan jeg vælge "ignore" så læser den bare ikke den fil ind, Derefter kan jeg reperarer indstallationen. Men kun ca 20% af tingene kører stabilt bagefter


    PLZ HJÆLP MIG! hvad kan jeg gøre?


    MANGE TUSIND HILSNER
    Casper


    P.S.
    sorry for det lange post og hvis du er tørsting giver jeg en øl ;)

  • Hej Casper..


    Har du prøvet at MEMtest'e din ram?


    http://www.memtest.org/


    Det tager noget tid dog..


    Og er det SATA eller IDE cd drev?


    /Thomas

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards