Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 2. april 2009, 06:44

Jeg er p.t lige igang med at rode et script sammen så jeg kan slukke og tænde for windows firewall.

Dette er som sådan rimelig nemt, hvis det dog ikke lige var fordi vista ikke vil lade mig gøre det.
Det kan sagtens gøres manuelt, så det er ikke problemet. Problemet er at vista ikke tillader det hvis det er et script.
Hvad er det lige jeg gør her.

Jeg lavede en powershell profile med:
$Firewall = New-Object -com HNetCfg.FwMgr

derefter laver jeg den her:

$firewall.localpolicy.CurrentProfile.FirewallEnabled
false

derefter skriver jeg
$firewall.localpolicy.CurrentProfile.FirewallEnabled = $true

hvilket betyder at
$firewall.localpolicy.CurrentProfile.FirewallEnabled
true

derefter vil jeg slukke den
$firewall.localpolicy.CurrentProfile.FirewallEnabled = $false

men i stedet får jeg en fejl der siger

A program or firewall is not compatible with windows vista.

____

Men så tænkte jeg at et helt normalt script måske kunne gøre det, selvom jeg dog helst ville ha det i powershell.
Så jeg lavede et script med

Set objFirewall = CreateObject("HNetCfg.FwMgr")
Set objPolicy = objFirewall.LocalPolicy.CurrentProfile

objPolicy.FirewallEnabled = FALSE

Men jeg får nøjagtig den samme fejl. x(

Hvad er det lige jeg overser.

i7-7700K@5.2GHz (delidded)- AMD VEGA 64 - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

2

torsdag, 2. april 2009, 10:56

Hej,
Du kan lave det som en gammeldags BAT-fil :

Tænde firewallen :
@netsh firewall set opmode mode=ENABLE

Slukke :
@netsh firewall set opmode mode=DISABLE

3

torsdag, 2. april 2009, 15:50

Ja den virker :) takker.

i7-7700K@5.2GHz (delidded)- AMD VEGA 64 - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.