Crasher efter 5min i spil. hjælp.

  • Hej Alle sammen. :)



    Ja som overskriften siger så crasher computern efter 5min når der bliver spillet på den. (min ven's computer).



    Har den gjort i snart lang tid nu, og han har haft sendt sit grafik kort, ram & harddisk tilbage til http://www.topdata.dk og fået sendt nyt hjem, fordi noget kunne være defekt, men nej.


    Han har både formateret og tjekket om den er for varm - som den ikke er og leget med nogle instillinger, men den gør det stadig.


    Han havde xp i starten, men er lige skifted over til vista 64x. Men den crasher i begge.


    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------



    den skriver dette når den lukker "GTA IV" ned:



    Description:
    Critical runtime problem


    Problem signature:
    Problem Event Name: APPLICATION CRASH
    System RAM: -2543616
    Available RAM: 1949831168
    Number of CPUs: 2
    Video Card Manufacturer: NVIDIA
    Video Card Description: WinFast PX9800 GTX+(NVIDIA)
    Video Card Driver Version: 7.15.0011.7824
    OS Version: 6.0.6001.2.1.0.256.1
    Locale ID: 1030


    Read our privacy statement:
    http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0409



    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------


    den skriver dette når den lukker "Counter-Strike Source" ned:



    Problem signature:
    Problem Event Name: APPCRASH
    Application Name: hl2.exe
    Application Version: 0.0.0.0
    Application Timestamp: 4445c334
    Fault Module Name: ntdll.dll
    Fault Module Version: 6.0.6001.18000
    Fault Module Timestamp: 4791a783
    Exception Code: c0000005
    Exception Offset: 00061aba
    OS Version: 6.0.6001.2.1.0.256.1
    Locale ID: 1030
    Additional Information 1: fd00
    Additional Information 2: ea6f5fe8924aaa756324d57f87834160
    Additional Information 3: fd00
    Additional Information 4: ea6f5fe8924aaa756324d57f87834160


    Read our privacy statement:
    http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0409


    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------


    # Håber i kan hjælpe. :) - På forhånd mange tak.


    PS. Hvis i har brug for mere info for at kunne hjælpe med problemet, så skriver i bare. ;)



    Cheers :cheers:

  • For det første: At Topdata siger det ikke er defekt synes jeg ikke i skal tage for gode varer. Undersøg det selv, og drag jeres egne konklusioner. Det er ikke til at vide hvad de har gjort for at teste produkterne.


    I sådan en situation vil jeg nok starte helt fra bunden. Det betyder at strippe computeren for alt unødigt hardware og lir'. Back to basic er vejen frem.


    Test RAM med memtest
    Test Harddiske med producentens eget diagnostiseringsværktøj.
    Kør lidt CPU Load test


    I kan bruge ultimatebootcd til det


    Formatér derefter maskinen og patch den fuldt ud med SP og hotfixes.
    Hent nyeste drivere til ALT hardware
    og installér derefter det ene spil (før AV/Firewall og alle jeres normale programmer).


    Spil det spil indtil i synes det virker fint.
    Installér derefter én ting, og prøv igen.
    Er spillet stadig stabilt, så forsæt processen indtil i rammer den komponent der giver problemer.

  • har han gjort, fortæller han mig.


    evt. andre ting det kan være ?
    Har sagt til ham at han skal tage sin cpu ud og tjekke den for past og se om der kunne være sket noget med den. fx. nogle af dens "hår" er knækket.


    Da han fik den virkede computer 2-3 månder, før den startede med at sige der var fejl.




    Tak for hjælpen indtil videre.
    - Håber der er mange andre der har en ide til hvad det kunne være og til hvordan man kan fikse det. :)

  • Er PSU blevet skiftet?

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Vil meget gerne have flere detaljer on hvordan hans maskine er bygget op, det kunne give lidt baggrund for problemløsningen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hey xabo..


    Sidder desvære selv med samme problem på mit system :boxed:
    men der går nogle gange op til en halv time eller mere før den crasher og meddelsen


    Problemhændelsesnavn: APPCRASH
    Programnavn: MOHA.exe
    Programversion: 1.0.1030.0
    Tidsstempel for program: 46c2c5c0
    Fejlmodulnavn: nvd3dum.dll
    Fejlmodulversion: 7.15.11.8048
    Tidsstempel for fejlmodul: 491b727c
    Undtagelseskode: c0000005
    Undtagelsesforskydning: 00330205
    OS-version: 6.0.6001.2.1.0.768.3
    Landestandard-id: 1030


    står på skærmen..


    har været sådan længe og var efter mange prøvelser og udskiftning af div hardware kommet til den konklusion at det nok var en "Vista bug" men når du siger at det også sker med XP i maskinen er der måske håb forude........?


    Troede også at det måske var et varme problem så satte systemet tilbage på default clock 2.6 GHz men problemet var der stadig og var der også før jeg OCét mit system...? men har så heller ikke spillet i et stykke tid da det er mega hovedpine med de crashes....8o

    så ku bare være dejligt hvis der var nogle kloge hoveder derude der kunne hjælpe os.....


    men xabo kan du ikke smide din vens spec´s op så vi kan sammenligne om der skulle være et sammentræf... :9xo



    :cheers:

    Asus P5k Pro
    intel E6750 2.6GHz @ 3.8~NorthQ Max Tower Xtreme
    XFX 8800GTS Alpha dog Edition~ G92
    Vento 7700
    2x1 Corsair XMS2 Xtreme Performance 6400-CL4
    Western Digital 500 GB
    Vista 32 Bit

  • hehe. Ville have haft lukket dette indlæg, men nu hvor jeg ser der er andre der har samme problem som godt kunne tænke sig noget hjælp, så køre vi bare videre ;)



    - Problemet er nemlig fikset.



    Jeg holdte lan her i weekenden, og pludselig crashede han computer ikke mere, men der var noget med at fejlen kom frem når han lukkede spillet ned, snakkede han noget om!? - men nu kan han da i hvert fald spille. - vi ved stadig ikke hvad problemet er, desværre.




    hm. hans spec?
    som der står i den første "error" har han et PX9800 GTX+(NVIDIA).
    ved han har 4gb ram og 500gb harddisk.


    Andet ved jeg desværre ikke. :/


    men du kan evt. prøve de ting han har prøvet:


    formateret computern
    installeret Vista 64x
    tjekket om computer bliver for varm når han spiller
    tjekket om stikkende inde i computern sidder ordenligt i og ram, grafik kort osv. er sat rigtig i
    tjekket om blæser køre
    tjekket om der er noget galt med cpu'en/rammene.
    kørt spillende i et vindue
    tjek for alle updates til vista og andre drivere.


    ^^ de ting jeg lige kan komme på. :)
    - Håber det kan hjælpe dig med at fikse problemet. Hvis jeg finder ud af mere, skal jeg nok skrive. ;)