Vista UTM crash ved filoverførsel til anden Harddisk

  • Hej Tweak's


    Jeg står i det problem at hver gang jeg vil overføre filer til en af mine andre harddiske(SATA2 til en SATA1 eller IDE), så viser vista det sædvanlige lille vindue hvor man kan se at den overføre filen eller filerne, men uanset hvor stor mængden er så tager det ½ sek. at komme op på 85-95% og så står den bare stille, og ca. 20-30 sek. efter fryser computeren, men hvis jeg er heldig så er det kun exploreren der gør, så jeg kan ikke trykke på Start, ctrl+alt+del virker ikke men musen kan jeg da flytte rundt med.... hurra...
    Problemet opstår også hvis jeg prøver at køre større filen på den anden harddisk (SATA1 men ikke på IDE'en).
    Jeg kan godt overføre fra SATA1 diskene til IDE'en.


    Ting jeg har prøvet;
    Sætte harddisken i en ekstern USB box (samme problem)
    Opdatere alle de drivere jeg kan komme i tanke om. (alle bundkort drivere)
    Prøvet at sende til min ene IDE harddisk for at se om jeg kunne lave en mellem vej så jeg måske kunne ligge dem derover og så over på sin "rette plads".


    Mit hardware;
    WD VelociRaptor 300 GB SATA Hard Drives (Windows Vista Ultimate SP1 fuldt opdateret)
    Maxtor 300GB IDE
    WD et eller andet 400GB SATA1 (x3 men ikke i RAID)
    Asus P5N32-E SLI bundkort
    OCZ DDR2 PC2-6400 SLI-Ready Edition Dual Channel
    2x BFG 8800GT i SLI
    P4 core2 duo 2.4ghz


    PS. Formatering er den nemmeste vej ud hvis det er en dum lille software fejl, men hvis det er en driver fejl af en art så kommer jeg jo bare til at installere den en gang til, så derfor kommer det ikke til at blive en mulighed før jeg har fundet ud af hvad fejlen skyldes.


    Håber på der er nogen der kan hjælpe, på forhånd tak.