€Pgp desktop professional key?

  • Hey!


    Min situation ser sådan ud:


    Jeg har lige formateret, og brugte pgp desktop pro til at kryptere mine 2 ekstern harddiske, men nu da jeg har formateret mit system, så kan jeg ikke få adgang til dem mere (Suprise :)), og smider derfor pgp pro på min maskine igen, når jeg opretter en ny nøgle med samme infomation og kode, så kommer den stadig med en fejl at jeg ikke kan komme til mine harddiske.


    Skyldes dette jeg ikke har taget backup af min nøgle, da jeg regnede med at jeg blot kunne oprette en ny i stedet for at tænke på det, og kan jeg på ingen måde lave en nøgle så jeg kan komme ind på dem igen, da jeg jo kan min kode osv.?


    Mvh

  • Det kræver man har en .krb fil, til at genskabe nøglen, men den fil har jeg jo ikke, når jeg har mistet nøglen? desuden har jeg aldrig lavet de omtalte spørgsmål, da jeg har brugt det i flere år, og slet ikke vidste der var kommet sådan en metode, så det ser sgu noget sort ud! :(

  • Argh ja, så er du vidst ved at være på den. Det er vel også en af pointerne med en sikker kryptering - man skal ikke kunne få adgang til data hvis man ikke har key og pass...


    /ask