Asus P5B & Realtek AC97 audio problem

  • Hej alle sammen, jeg har et problem som jeg håber jeg kan få akut hjælp til ;)


    Problemet opstod i sammenhæng med formatering af min PC. Efter at have installeret
    windows igen, gik jeg systematisk til motherboardet, Asus P5B, men der opstod problemer
    da jeg prøvede at installere min audio. Jeg har bixet med dette i et par timer, og føler at det
    er uden fremskridt, så jeg har afinstalleret alt og prøvet igen, uden resultat.
    Når jeg prøver at installere "Realtek AC97 Audio Driver A4.06(og ældre som ligger på min motherboard driver CD)", giver den mig denne besked:
    http://i32.photobucket.com/alb…Ethalox/audioproblem1.jpg
    Hvis jeg ignorerer denne besked, kommer der stadig intet lyd på - og har aldrig set dette før, når jeg tidligere har formateret.


    Okey, med en anden tilgang, nemlig at hente en anden bundkortsdriver til mit bundkort, får jeg denne besked ved installationen:
    http://i32.photobucket.com/alb…Ethalox/audioproblem2.jpg


    Netværk og driver til grafikkort har ikke været et problem, og det er som sagt første gang jeg har løbet ind i et lignene problem. Jeg kører Windows XP home edition, og alt er installeret er legalt, inkl. styresystem


    På forhånd, tak :)
    Alle forslag som måske kan virke er velkomne
    m.v.h. David

  • Måske kan dette løse dit problem. Jeg kiggede på dit sidste billede og så, at du manglede din audio bus driver, og den er her.


    http://drivers.softpedia.com/g…gh-Definition-Audio.shtml



    Prøv at installere den først, og så den driver som du hentede fra nettet.


    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Hej Sam ;)
    Det har jeg prøvet, men kan ikke få hovedet rundt om Microsofts ubrugelige "guiden ny hardware",
    som umiddelbart siger at den har fundet en PCI driver, men som via. automatisk installationen, ikke kan
    finde ud af at installere den - Har du evt. et bud på hvor den skal installeres så jeg kan gøre det selv? :)

  • Hvis du går ind i kontrolpanel-enhedsorientering- enheder, så skulle du gerne kunne se et gult spørgsmålstegn ud for din audiobus driver.


    Kan du det, så højreklik på busdriveren og gå ind under egenskaber-der skulle du gerne have et faneblad der hedder driver. Prøv så først at lave windows selv søge efter driveren og se om den ikke kan finde den på maskinen.


    Kan den ikke det, så skal du installere driveren manuelt og det er faktisk samme arbejdsgang, nu skal du så lige vide hvor du har lagt den downloadede driver, så kan du "tvinge" windows til at søge efter driveren i netop den mappe som du lige har hentet ned.


    ved godt det lyder lidt kryptisk, men jeg håber du forstår.


    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Den gør det på ingen måde muligt for mig at installere driver-software via. guiden :S har angivet specifikke positioner mm. men intet virker - Ville det hjælpe at prøve at formatere igen?

  • Nu tror jeg at, det burde kunne lade sig gøre.


    Prøv lige at DL denne driver, da det er AC97 codec, du har.


    http://www.realtek.com.tw/DOWN…ownTypeID=3&GetDown=false




    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet 2 gange, sidst af Ebo ().


  • ØV! Troede lige den var der da jeg hørte den dejlige statiske støj fra mine gamle møghøjtalere, men så blev de ellers stille igen så snart jeg var på skrivebordet : (
    Jeg vil mene at det stadig har noget at gøre med det PCI device den har problemer med at finde software til >_<
    jeg spørger nu igen, ville det hjælpe at formatere igen eller vil jeg løbe ind i sammen problem? Jeg har evt. flere Windows XP installations disks, nogen med SP2 og nogen uden (brugte i dette tilfælde en ude)
    ?

  • Prøv da bare at opdatere den du har lagt ind først. Der er da ingen grund til at slette det hele, for at bruge længere tid på at ligge en anden installation ind, end det tager at opdatere.



    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Har du mulighed for at tage et screenshot af dit kontrolpanel og enhedsorientering ?


    Det ville hjælpe lidt hvis det var muligt, at hvilke gule spårgsmålstegn der er der.


    mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ethalox


    Hey Pyro :)
    Er jeg blind hvis jeg ikke kan se linket med filen jeg skal downloade?


    Hehe ved ikke hvorfor der ikke lige ligger et link til MS download center..
    nu om dage skal man lave en Hotfixanmodning :$


    se om denne ikke virker.. http://drivers.softpedia.com/g…dio-driver-KB888111.shtml



    Det er derfor...

    Quote

    KB888111 is only available as a hotfix and not available to the general public to download freely. You have to contact Microsoft to get it.

  • Mange tak for hjælpen alle sammen, har INGEN anelse om hvordan det kom til at virke,
    men nu er der lyd :) Kunne helt sikkert ikke have gjort de uden de henvisninger fra folk herinde, specielt Sam, så mange tak Sam ;)