Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 19. februar 2009, 16:36

Hej. Er der en linux expert/nørd tilstede?
Jeg har forsøgt at få linux til at installere fra en wds server. Jeg kan starte install, men så kan den ikke hente kickstart konfigurationen. Jeg har så prøvet at køre en manuel installation og definere min ftp server. Men det er som om den ikke kan se nogen filer på den eller sådan noget. Jeg kan se på min windows 2008 standard server at en bruger er logget ind (rhinstall@ eller sådan noget), men den henter ikke noget. ftp serveren kører annonym, og når install fejler spørger den efter hvor images/product.img (centos52) eller images/install.img (fedora10). Jeg har prøvet at bruge vista's ftp klient (cli) - og jeg kan godt få fat i filerne som annonym.

Nogen der har et bud?

Edit: og hvad er en fd? på "konsol skærm 3" under install skriver den "transferring ftp://server/sti/fil to a fd" imens den hænger

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "neiro" (19.02.2009, 16:38)

2

torsdag, 19. februar 2009, 16:56

Okay jeg har jo så selv fundet fejlen og rettet den. Manglede bare at slå stateful inspection til på firewallen.

Næste spørgsmål - nogen der ved om jeg kan angive sourcen som parameter til kernen direkte ? (ligesom jeg angiver kickstart filen hvis jeg bruger sådan en)

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.