Hjælp til optimering af computer

  • Det er ikke så lang tid siden, at jeg formaterede computeren, så det vil jeg helst ikke igen, da jeg har en masse vigtigt på den nu. Men jeg installerede Microsoft Visual Studio 2008 for et par dage siden, og det resulterede i, at computeren blev utrolig langsom. Har så slettet det igen, men kan se at der stadigvæk ligger filer hist og her inde i systemfilerne fra Microsoft Visual Basic, og computeren er stadigvæk lidt langsom. Kan man foruden de normale diskoprydning, diskfragmentering osv, gøre noget. Kender I nogen programmer, som kan gå ind og fjerne alt unødvendigt inde i computeren?

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Programmet nCleaner kan måske hjælpe dig.. jeg har mest brugt det for at frigive unødig pladsforbrug, men det kan også bruges til at tweake systemet lidt


    Med langsom mener du så langsom opstart, langsom responstid eller er det helt ude i at f.eks. spil kører dårligere?

  • Jeg har noget der hedder CCleaner. Men det er sådan, at jeg kan høre computeren arbejde, når den ikke laver noget, og når jeg trykker på startmenuen kan der være lidt sekunders forsinkelse når jeg scroller op og ned.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche