IE7,MSN vil ikke installere

  • Hej.


    Jeg har haft dette problem et stykke tid og er blevet rigtig godt træt af det.
    Jeg har lige formateret computeren.


    Efter jeg har installeret diverse drivere, går jeg ind på windows update og begynder at opdatere.
    Først vil den installere SP3 og det vælger jeg så, derefter kommer der en hel masse opdateringer inklusiv IE7.
    Jeg installere det hele MEN IE7 melder fejl og ligger en fil på skrivebordet med hjælp til at løse problemet, men den har ikke hjulpet.


    Fandt så ud af nu at MSN heller ikke vil installeres, det melder også bare fejl, dog uden at sige hvorfor.


    Det har altid virket før i tiden, men nu skal den té sig åndsvagt. Jeg kunne mistænke SP3, men det syntes jeg ikke giver mening hvis den skulle gøre at både IE7 og MSN ikke virker.


    Windows XP Home SP3.


    CPU: AMD Athlon 3500+
    MB: Asus A8N32-SLI SE
    Grafikkort: 2X Geforce 8800GTS 320Mb
    PSU: Corsair HX 620W
    Ram: 1GB Geil PC4200
    Lydkort: Creative Sound Blaster Audigy 2

  • jeg ved at fra før SP3 kom og nogle andre updates selv efter SP3 skulle jeg installer Windows Installer 3.1 for at kunne installer MSN det bad XP mig om, du kan jo prøve og se om det virker.


    det med IE7 har jeg ik oplevet men prøv evt. hvis du har installeringen til IE7 så hent Your Uninstaller! og fjern IE7 med den og så installer den igen ka fint være en lille ting i registering databasen som er forkert siden IE7 ik virker ordenligt.

  • har du fået fat på .NET pakken?.... som det mindste skal man i dag have version 2.0, og den nyeste er version 3.5

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Ahh, så det nok løsningen..


    "Henter Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 og .NET Framework 3.5 Family Update (KB951847) x86"


    Er det den ? eller er det kun en opdatering til .NET ?
    Jeg er igang med den og så prøver jeg IE7 & MSN igen.


    Jeg er dog ret sikker på jeg havde det installeret inden formatering og der ville det heller ikke fungere.


  • jeg har kun ".NET Framework 2.0 & .NET Framework 3.0" og min WLM/MSN og IE7 virker fint så tror ik at 3.5 gør den helt vilde forskel hvis du os har dem :)