Mister - delvist - internetforbindelsen

  • Halløj!


    Jeg oplever, at min computer, efter at have været tændt noget tid, mister internetforbindelsen. Eller det vil faktisk sige, at jeg kan godt holde forbindelsen til internettet, men jeg kan ikke åbne hjemmesider.


    Når min computer er tændt, kan der gå alt fra 30 min. til 2 timer inden forbindelsen forsvinder.


    Jeg kan se på ikonet nede i højre hjørne, at der stadig er forbindelse til internettet, jeg kan sagtens benytte MSN samt uploade/downloade via Azureus, men når jeg åbner en browser forsøger den blot at hente hjemmesiden, uden at det på noget tidspunkt lykkes, da den siger at den ikke modtager svar.
    Før jeg kan få forbindelse til internettet igen skal jeg genstarte computeren.


    Jeg kører Windows Vista på min bærbare HP-maskine, og benytter mig af en trådløs Belkin router.


    Jeg har tjekket:

      At Windows ikke slår mit netkort fra for strømbesparelse.
      Tjekket at min router har sidste nye firmware.
      Opdateret drivere til mit netkort.
      Tjekket div. indstillinger på min router, men ingen indstillinger lader til at kunne, delvist, afbryde forbindelsen efter et givent tidsrum.
      Om jeg kan nøjes med at genstarte min router/modem i stedet for hele computeren (det kan jeg ikke).
      Om jeg kan få Windows til at reparere forbindelsen (men den mener ikke der er noget i vejen).
      Om jeg kan nøjes med at deaktivere mit netkort og aktivere det igen, således der på ny oprettes forbindelse til det trådløse internet (dette kunne heller ikke afhjælpe problemet).


    Jeg synes snart jeg har prøvet ALT, men problemet opstår stadig - derfor håber jeg virkelig på, at nogle har et godt tip til, hvad jeg kan prøve, da det er super irriterende at skulle genstarte computeren hele tiden! :o


  • Der kunne godt tyde på det er din internet browser. 8)


    Prøv en anden.
    Foreksempel:
    Internet Explorer
    FireFox
    Opra
    osv ..



    /Lasse ;)

  • Hvad har du kørende af firewall/antivirus?

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra