Er det Virus eller hvad???

  • Hej alle i kloge hoveder på den anden side af skærmen :razz: :T


    Jeg har nu i en god uges tid oplevet at AVG "Resident Shield Alert" dukker op med en advarsel omkring nogle .exe filer :oops:


    (eks. på filnavn xa50178813) infektionen beskriver den som "Runtime packed fsg"


    når jeg prøver at fjerne dem i AVG sker der ingenting, og jeg kan ikke finde noget om det på nettet.


    de ligger forresten i windows\system32 mappen.


    Bruger Vista Business 32 bit


    har udover AVG, kørt MBAM (malwarebyte) og en online scanner fra f-secure


    MBAM finder ikke noget, hvor både den fra f-secure og AVG finder dem men kan ikke fjerne dem.


    tak fordi i kiggede håber i kan komme med nogle svar til mig...


    Mvh Thygen

    Dell 5150


    Pentium D 820 2.8GHz
    2048 mb Kingston valueram
    Sapphire Ati Radeon x1650xt 256 mb
    Dell bundkort BTX
    250 GB samsung 7200 rpm Hd
    Windows Vista Business

  • Prøv at læse lidt på [URL=http://freeforum.avg.com/read.php?4,27725,backpage=]den her side[/URL].
    Derudover kan du prøve at deaktivere systemgendannelsen og derefter prøve at skanne computeren (så vidt jeg kan huske, er du nød til at genstarte computeren når du deaktiverer systemgendannelse). Bare højre-klik på "Denne computer" -> Egenskaber -> Systemgendannelse -> Deaktiver

  • det vil jeg da prøve så... :9xo


    men hvis der skulle være nogen derude der ved, hvad det er jeg har med at gøre, ville det super dejligt at høre til det...


    mvh Thygen

    Dell 5150


    Pentium D 820 2.8GHz
    2048 mb Kingston valueram
    Sapphire Ati Radeon x1650xt 256 mb
    Dell bundkort BTX
    250 GB samsung 7200 rpm Hd
    Windows Vista Business

  • Prøv evt at scanne med antivirus.dk

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Så slet ikke at du kender filnavne. Jamen så brug f.eks Malwarebytes FileASSASIN. Er under "Flere værktøjer" - vælg filer og reboot, går jeg ud fra. Så skulle de være væk.


    Kan ikke helt fatte at AVG ikke har en "Kan ikke slette lige nu men efter næste reboot er skidtet væk" funktion. Måske det er mere indviklet end som så. Men kender du filnavne og de ikke bliver genereret løbende, altså at de filer du ser bare er et product af en usynlige infektion, så bør de også kunne fjernes uden problemer.

  • Det vil sige at jeg godt bare kan slette filerne med eks. FileAssasin, hvis jeg ikke kan finde et program (antivirus) der vil gøre det for mig??? Tænkte bare det måske var nogle vigtige filer når de ligger i "system32".


    btw mange tak for jeres svar jeg vil prøve at give mig i kast med det


    mvh Thygen

    Dell 5150


    Pentium D 820 2.8GHz
    2048 mb Kingston valueram
    Sapphire Ati Radeon x1650xt 256 mb
    Dell bundkort BTX
    250 GB samsung 7200 rpm Hd
    Windows Vista Business

  • :goodpost: til alle


    Så fik jeg endelig scannet det hele med bitdefender online = 15 trojanere havde sneget sig ind... satans :evil:... men kom af med dem, så nu må jeg se om det kommer tilbage...


    Mange tak for hjælpen alle sammen


    Mvh Thygen

    Dell 5150


    Pentium D 820 2.8GHz
    2048 mb Kingston valueram
    Sapphire Ati Radeon x1650xt 256 mb
    Dell bundkort BTX
    250 GB samsung 7200 rpm Hd
    Windows Vista Business