1

lørdag, 7. februar 2009, 20:03

Hej.

Nu mangler jeg så igen en der har lidt forstand på gamle styresystemer.
Jeg har installeret Windows 98SE, men efter sidste genstart skriver den at jeg skal indsætte "CD-ROM til Windows 98SE". Det er åbenbart ikke installationscd'en der menes for det løser ikke problemet. Findes der en anden CD der skal bruges, som hedder det den ber om??
Hvis jeg bare klikker videre, skriver den at den mangler nogle dll filer f.eks IENPSTRUb.dll, så det kommer jeg ikke længere ved at gøre. Filerne ligger jo nok på den nævnte CD.

Kan nogen hjælpe?

2

søndag, 8. februar 2009, 03:39

Aw for den, det er godt nok et gammelt styresystem, du vil bruge der 8o :D.

Allerførst, du har bootet op på en boot disk først ikke ?, og formateret til FAT 32, ikke ?

Ellers vil du løbe ind i det problem hvis bare du prøver på at formattere direkte fra en 98'er cd.

mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

3

søndag, 8. februar 2009, 11:46

Citeret

Oprindeligt indlæg af Ebo
Aw for den, det er godt nok et gammelt styresystem, du vil bruge der 8o :D.

Allerførst, du har bootet op på en boot disk først ikke ?, og formateret til FAT 32, ikke ?

Ellers vil du løbe ind i det problem hvis bare du prøver på at formattere direkte fra en 98'er cd.

mvh
Sam

Ja helt ny er den godt nok ikke :crazyeyes:. Jeg bruger det til internettet, og kun det, på en 650 Mhz pc. Det er meget hurtigere end min anden pc der er en masse på, selvom det er en rimelig hurtig pc med 3 Gb ram. Det må jo være fordi den gamle pc kun har internettet at tænke på. Der er ikke andet på den end Explorer og et virusprogram.

Jeg har startdisketten, men den ville den ikke starte på, så satte bare WIN 98SE i direkte, og så begyndte den at installere. Troede ellers kun man kunne starte via startdisketten. Det er FAT 32, og der var ikke noget på HDD i forvejen.
Er det startdisketten du kalder boot disk?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Nordjyden" (08.02.2009, 11:47)

4

mandag, 9. februar 2009, 00:58

Slettet

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Nordjyden" (09.02.2009, 11:34)

5

mandag, 9. februar 2009, 01:02

Ebo.
Har nu startet op med en startdiskette. Jeg var lidt i tvivl om hvordan man kom videre, så jeg fjernede startdisketten, da jeg kun kunne vælge HJÆLP og isatte installationscdén. Installationen forløb uden problemer, indtil sidste genstart, hvor det samme problem opstår med, at den vil have "CD-ROM til Windows 98SE - 2. udgave", og at den ikke kan finde IENPSTUB.dll . En kildefil skrives der. Er det installationscdén der menes? Kunne jo være dejligt hvis der havde været en cd hvor der direkte stod "CD-ROM til Windows 98SE - 2. udgave, for installationscdén dur ikke.[/quote]

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Nordjyden" (09.02.2009, 11:42)

6

mandag, 9. februar 2009, 06:47

Du er sikker på at det ikke bare er en defekt CD, hvor den ikke kan læse den pågældende fil.

Hvad skal maskinen bruges til? det kunne være at der var langt bedre alternativer.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

7

mandag, 9. februar 2009, 11:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af jacobask
Du er sikker på at det ikke bare er en defekt CD, hvor den ikke kan læse den pågældende fil.

Hvad skal maskinen bruges til? det kunne være at der var langt bedre alternativer.

/ask

Hej. Nu er det desværre ikke kun nævnte fil den mangler, men hele biblioteket med dll filerne. :rolleyes:
Jeg vil da lige prøve, om jeg kan finde en anden Win 98SE cd, det kunne jo være den var defekt, selvom det er alle dll filer den mangler.
Hvis du lige går et par indlæg tilbage, kan du læse hvad jeg bruger den til.

8

lørdag, 14. marts 2009, 12:31

Så er jeg her lige igen med en opfølgning.
Efter at have forsøgt op til flere gange med at få den installeret, havde jeg faktisk opgivet. En anden cd hjalp heller ikke. Jeg kom så i sidste uge til at kigge på mit gamle eksterne dvd-drev. Troede heller ikke på, at det kunne hjælpe at bruge det til installationen, men wupti så virkede det. Blev installeret i løbet af 20 minutter uden problemer. :-D Til daglig fungerer mit dvd-drev i den stationære uden problemer, men hvorfor at jeg ikke kunne installere med det, ved jeg ikke. Nogen gange sker der bare noget med det hersens pc halløj, man ikke forstår og bare må sige nå til.

Mange tak for forsøgene med at hjælpe.

9

lørdag, 14. marts 2009, 16:41

Hvis du kun skal bruge den til internet, kan du jo installere ubuntu eller noget lignende på den :)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.