Underlig etablering af internetforbindelse ?

  • Efter en rep. af min XP Home, sker der det mærkelige, at når jeg åbner forkellige mapper og filer, så etableres der internetforbindelse. Og det er lige fedt om jeg klikker på "Denne Computer" - Papirkurven - Stifinder. Ka' kun komme videre hvis jeg klikker på "arbejd offline" 8o
    Så'n har jeg s.. "aldrig fået den før" :))
    Og så'n vil jeg altså "ik' ha' den" :))
    Såh - please - kom med en løsning da det er vildt irriterende. :(
    Har prøvet at være inde i egenskaber for alle de implicerede ting og tjekket indstillinger for: internet explorer/forbindelse og også for min lille "grønne rokke" ;) - Som er et slags Usb-modem som Orange i sin tid leverede da jeg kom på nettet.


    ;) Rokken ;)
    [Blocked Image: http://www.speedtouchdsl.com/img/products/stusb.jpg]


  • Det ska' lige tilføjes at jeg ikke er på konstant med min adsl-forbindelse. Men først når jeg åbner min IE.60 - altså - så'n burde det være ;)

  • Kom så i "hardcore-nørder" ;)
    Prøver lige en gang til: Efter en rep. af min XP Home, sker der det mærkelige, at når jeg åbner forkellige mapper og filer, så etableres der internetforbindelse. Og det er lige fedt om jeg klikker på "Denne Computer" - Papirkurven - Stifinder. Det burde jo kun være når jeg dobb.-klikker på "Internet explorer" at der oprettes forbindelse. Der må da være en løsning
    Såh - please - kom med den løsning, da det er vildt irriterende.

    Har prøvet at være inde i egenskaber for alle de implicerede ting og tjekket indstillinger for: internet explorer/forbindelse og også for min lille "grønne rokke" - Som er et slags Usb-modem som Orange i sin tid leverede da jeg kom på nettet.

  • Quote

    Originally posted by bentzin
    Hold da helt fast - er det virkelig rigtigt, at ingen har bare et lille svar - lyder utroligt - med så mange kvikke hoveder samlet her 8) - kom nu med et bud :]


    Hvad mener du helt konkret med, at den åbner internet forbindelse ? Popper der noget op og den vil logge på eller hvad ?
    Det har ikke noget med at gøre, at den vil opdatere noget windows et eller andet ?

  • Quote

    Originally posted by The_Unforgiven
    Ja eller et eller andet call up lort fra en grim side du har fået ind.



    The_Unforgiven


    Ja det kunne sagtens være.


    Du kan jo prøve nogle standardting som :


    Adware
    Tilføj/fjern programmer (måske ligger der noget snask)
    processlisten (måske noget du kan fjerne under msconfig)
    Et alm antivirus-tjek


    hmm... men du har jo nok tjekket dem - kan desværre bare ikke komme på andet :(


  • Har tjekket processlisten - intet nyt under solen
    Det samme er tilfældet med msconfig - de samme ting som der også var tidligere.
    Har lige kørt et virustjek på alt.

  • Quote

    Originally posted by The Hans


    Hvad mener du helt konkret med, at den åbner internet forbindelse ? Popper der noget op og den vil logge på eller hvad ?
    Det har ikke noget med at gøre, at den vil opdatere noget windows et eller andet ?


    Det der sker er - når jeg f.eks. vil åbne "Denne computer" for at komme ind på et af mine drev - så starter mit modem op (ikke noget med startside el. anden "http" der "popper" op) Det samme sker når jeg våbner mine "Dokumenter". Hvis jeg så lukker for min forbindelse og vil åbne enten et bibliotek/filmappe el. et dokument så enten starter forbindelsen eller der kommer det er sklit med at jeg "forbliv offline" muligheden. "Weird" - må jeg nok sige :rolleyes:
    Edit: Jeg har ikke automatisk opdatering af nogen ting kørende, da jeg helst selv vil styre det.

  • Ved ikke om det var pga. Spybot, men har lige kørt programmet som fandt 134 "ting" ku' dog ikke fjerne alt (ca. 4-5 stk. blev tilbage) og har så genstartet og altiing ser ud til at virke fint. Så tak til Aerial, Spybot el. hvad der nu var årsagen. 8)

  • Quote

    Originally posted by bentzin
    Ved ikke om det var pga. Spybot, men har lige kørt programmet som fandt 134 "ting" ku' dog ikke fjerne alt (ca. 4-5 stk. blev tilbage) og har så genstartet og altiing ser ud til at virke fint. Så tak til Aerial, Spybot el. hvad der nu var årsagen. 8)


    he he - var da så lidt ;)


    Havde ikke selv prøvet det, så det er jo dejligt det virkede :D

  • Quote

    Originally posted by Aerial


    he he - var da så lidt ;)


    Havde ikke selv prøvet det, så det er jo dejligt det virkede :D


    Ja - og det virker som om at problemet er løst helt og holdent 8)