Windows XP Lite

  • Først lad mig lige lægge ud med at sige, at jeg ikke ved om det jeg spørger efter, kan findes på lovlig vis, så dont flame me, hvis det er tilfældet..


    Nå men til sagen.. jeg har i en efterhånden lang årrække brugt Windows XP "standard edition", der så skal tweakes af 40 forskellige programmer, for at fjerne alskens ubrugeligt snavs såsom diskdefragmentering og planlagte opgaver eller hvad det nu hedder, så jeg kan få hvad jeg har brug for - et styresystem og KUN et styresystem


    Problemet er, at det tager pokkers lang tid at tweake alle tingene til bunds, uden at ødelægge noget.. og ofte forsvinder halvdelen af værktøjerne ikke helt eller kan ikke fjernes fra en normal installation..


    Så derfor, findes der en "lite" udgave af Windows XP? Synes at have hørt om netop "Windows XP Lite".. er faldet over en MicroXP-version på under 100 mb, men der er ikke engang mulighed for lan og mange andre nødvendigheder


    Jeg tænker både på pladsforbrug, men vigtigst af alt, en installation, der ikke indeholder de 100 millioner af unødvendige programmer, fordi jeg installerer mine egne alligevel

  • Nlite som burger linker til er mig bekendt også 100% lovligt.
    Det burde vel egentlig også være lovligt for dig hvis du evt fandt en lite udgave hvortil DIN xp licens også virkede eller tager jeg fejl her, ved at der rundt om på nettet ligger lite udgaver.


    Men ellers er Nlite rimelig let at arbejde med og du får hurtigt kørt XP MEGET ned i størrelse når du begynder af fjerne alle de sprog du ikke bruger, via nLite kan du også ligge drivere ind så du ikk skal lege med det senere.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • så længe du har en original kode vil jeg sige det er lovligt hvis du bruger en kopi og dermed mener jeg en backup. Det gør jeg selv da min XP Retail key kun kom med en original XP Service Pack 2, så fik jeg en backup af en m8 med Service Pack 3 istedet hvor min kode os virker på så den bruger jeg :)