3 harddiske?

  • Hey! Jeg ved godt at dette er nok ikke det helt rigtige forum og smide denne tråd i! Men jeg gør det alligevel, da jeg er sikker på dem der er mest aktive herinde vil kunne hjælpe mig, hurtigt og effektivt.


    Jeg har 2 harddiske i min com nu - men er i gang med at overveje om jeg skal have en til, så jeg har 3.


    Hvordan skal kablerne sidder sammen blandt mine 2 harddiske og den nye - hvis det altså kan lade sig gøre med et ganske almindeligt bundkort.


    En der gider lave en newbie forklaring? :))


    Plz ingen flame for at have smidt denne tråd herinde - det er op til admins op de flytter den!


    - på forhånd tak!

  • Jeg ville nok sætte de 2 af dem på primary ide og sætte den jeg vil boote fra som master og den anden som slave (jumper bag på hd)
    Så ville jeg sætte den sidste hd på sekundary ide og sætte den som master og dit cdromdrev som slave.


    Hvis du så evt. vil have en cdbrænder på, har du et problem, for der er ikke plads til mere, medmindre du sætter et ide controllerkort i.

  • Hvor mange CD-rom dreve har du i?....
    Hvis du kun har et, er det vel ikke så sværdt at finde et ledigt stik..? ;)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by koepp
    jeg har både brænder og cd-rom drev - men bruger stort set aldrig min brænder da jeg også har en i min laptop.


    Så må du vælge. Hvor store er de harddiske egentlig ?
    Hvis den ene af dem er ældgammel og på 3-4 GB, så ud til højre med den. ;)

  • Quote

    Originally posted by koepp
    2 x 120 gb og 1 x 60/80 gb.


    8o Ok, så forstår jeg godt du gerne vil have dem alle i.
    Har selv 2 x 80 og det synes jeg endda er rigeligt. ;)

  • I dag er harddisk plads stort set lige så billig som brandbare cd´er - så hvorfor ikke opbevare sine data på harddisk - frem for CD´er, som altid bliver væk! :))

  • Quote

    Originally posted by koepp
    I dag er harddisk plads stort set lige så billig som brandbare cd´er - så hvorfor ikke opbevare sine data på harddisk - frem for CD´er, som altid bliver væk! :))


    Kan der være noget om, men står der en hd af, kommer du nok til at tænke på følgende:
    "Rigtige mænd tager ikke backup, de græder i stedet for" ;)