Windows 64bit eller 32bit

  • hej alle tweaker, ville bare spørge om, at der ville være den store forskel i mit systems ydelse vis jeg opgraderede til windows vista 64bit. er bare bange for at viktige filler og andre dokumenter blevet smidt væk eller noget i systemet F***** up ;)


    mit system er:
    prossecer--AMD ATHLON 64bit x2 6000+
    Grafikkort--geforce 8800gt
    bundkort--Asus tek, M2N-MX SE
    Ram--4gb Mushkin ram


    hvar der mere ;)?


  • Jeg har aldrig oplevt et program eller en fil der ikke ville virke som den os gjorde under 32bit(Ud over en driver altså)
    Alle spil og programmer har virker i min Vista 64bit, der er ikke et jeg ikke har kunne få til at virker som ellers ville virke i 32bit versionen.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850


  • ja, du vil få mulighed for at udnytte ALLE dine RAM...


    har heller ikke oplevet problemer med programmer ved at man skifter til 64 bit, dog husk på at hvis du spiller helt oldskool 16-bits spil, så er du nok rimeligt fortabt medmindre du kan bruge DOSbox :P


    du skal bare huske at lave noget backup af dine vigtige filer, savegames etc. evt. ved at smide dem på en USB disk eller smide dem igennem dit netværk og over på en anden computer..


    dog skal du huske at dobbelttjekke hver gang inden du formaterer.... det er sket alt for tit at jeg har glemt en ting eller to.... typisk de ALLERVIGTIGSTE :ph34r:


    resten af systemet kommer garanteret ikke til at fucke op, dog husk at du med 64-bit Windåse skal huske at bruge 64-bit drivere

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200