Folding igen igen

  • Vil lige slå et slag for at folk begynder at donere CPU cycles igen så vi kan finde kuren til bla kræft.


    Tweak.dk´s team er her: http://fah-web.stanford.edu/cg…pe=teampage&teamnum=32157


    Join os og når din pc så alligevel ikke laver noget så kan du donere lidt CPU tid.
    Vil lige sige at man udover at bruge sin CPU også kan bruge sin GPU (dit grafikkort), det går meget hurtigere og hvis du ikke spiller men bare surfer kan du ikke mærke det kører overhovedet.


    Håber at der kommer ney medlemmer til vores team og at nogle af "de gamle" begynder at blive lidt aktive igen, I min mening finder du sgu ikke en bedre sag at sætte din PC til at arbejde for! :D


    Her er en lidt dybere gennegang af hvad klienten gør og hvilke resultater der er gjort: http://folding.stanford.edu/English/Papers

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

    Rettet en gang, sidst af Malk ().

  • Baaah jeg gik da egentlig helt død i det, hehe.. Måske også fordi jeg aldrig husker at installere det igen efter format C: :P


    Meen tror da lige jeg kigger på det :)


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • grunden til det afholder mig.. er at når jeg ikk bruger min computer (dvs. der hvor folding @ home skulle køre) så forventer jeg at den bruger mindre strøm.. og hvis så foldning kører jamen så bruger den mere strøm.. og hvis fx man bruger GPUen samtidlig med at man sidder på nettet.. jamen så larmer det mere og tager mere strøm...


    kan godt være det er egoistisk.. men det er min grund..


    men hvis en løsning er der... jamen så søtter jeg det gerne..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Hvad er det egentlig i bund og grund for et projekt? Altså jeg har fanget det der med at bruge overskydende regnekraft til at beregne et eller anden proteins/celles opbygning, for så at kurere kræft som du siger.. men nu har det stået på i mange af de år jeg har kendt til computere, kommer svaret snart? Man hører jo ikke ligefrem om det i medierne - at nu har Folding@home reddet en kræftramt mand eller at der kun mangler 2.000.000 udregninger før svaret er der..


    Personligt har jeg aldrig gjort mig i det der projekt, fordi jeg ikke kan se det magiske.. ellers tror jeg sådan set gerne jeg kunne finde på at støtte det, hvis jeg faktisk vidste jeg bidrog til noget markant

  • Så er jeg på den igen. Hvordan sætter man gfx til det istedet?


    Nvm, fandt det, men beholder den bare på cpu.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Hvad er det egentlig i bund og grund for et projekt? Altså jeg har fanget det der med at bruge overskydende regnekraft til at beregne et eller anden proteins/celles opbygning, for så at kurere kræft som du siger.. men nu har det stået på i mange af de år jeg har kendt til computere, kommer svaret snart? Man hører jo ikke ligefrem om det i medierne - at nu har Folding@home reddet en kræftramt mand eller at der kun mangler 2.000.000 udregninger før svaret er der..


    Personligt har jeg aldrig gjort mig i det der projekt, fordi jeg ikke kan se det magiske.. ellers tror jeg sådan set gerne jeg kunne finde på at støtte det, hvis jeg faktisk vidste jeg bidrog til noget markant


    Prøv at se på de links jeg har postet, der er megen info at finde.


    Ellers er der her en lille video der forklarer lidt om konceptet: http://fah-web.stanford.edu/talklets/what_folding.html


    Men under FAQ´s er der meget god info.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Har du set den video jeg linker til i den oprindelige post?


    Her er en mere som fortæller lidt mere, hvis du stadigvæk ikke forstår det efter den video og hvad der står på den her side: http://folding.stanford.edu/English/Science , Så tror jeg bare du skal opgive at forstå det og tage mit ord for at du gør en rigtig god ting ved at donere CPU cycles.


    Jeg kan ikke forstå (Udover måske strømforbrug, og så alligevel ikke, for din PC er jo tændt alligevel) hvorfor der ikke er flere der hjælper med at folde.


    Og klienten kan sættes op så den skruer ned for sit forbrug af CPU tid hvis der er andre ting du er igang med som kræver lidt mere, man mærker INTET ved normal surf.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    Jeg kan ikke forstå (Udover måske strømforbrug, og så alligevel ikke, for din PC er jo tændt alligevel) hvorfor der ikke er flere der hjælper med at folde.


    Og klienten kan sættes op så den skruer ned for sit forbrug af CPU tid hvis der er andre ting du er igang med som kræver lidt mere, man mærker INTET ved normal surf.


    Der er tændt, og så er der tændt med full load :)) - En computers forbrug er jo ikke statisk, men varierer alt efter hvad den laver.


    Men er man klar over det og godt vil bruge ressourcer på det, så er det jo fint nok.


    Er kræft for kedeligt, så kan man jo altid lede efter E.T. med SETI HOME :))

  • Er det ikk noget med at både SETI og Folding ikke er så glad for at man kører på deres programmer/beregninger på computere som er overclocket da dette kan give fejl i beregningerne?..


    Kort fortalt går Folding@home ud på at kortlægge alle proteinerne så, disse data skal så bruges i kræftforskning, som de fortæller i videon ville det tage selv en supercomputer lang tid og lave dette plus det er utrolig dyrt at lege sig ind på supercomputerne hvis man da overhovedet kan få tid på dem, derfor Folding@home benytter sig af folks computerer verden over, dette kan være hurtigere end selv den bedste supercomputer og det koster dem ikk noget ud over at deres servere skal sende og modtage data.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Er det ikk noget med at både SETI og Folding ikke er så glad for at man kører på deres programmer/beregninger på computere som er overclocket da dette kan give fejl i beregningerne?..


    Kort fortalt går Folding@home ud på at kortlægge alle proteinerne så, disse data skal så bruges i kræftforskning, som de fortæller i videon ville det tage selv en supercomputer lang tid og lave dette plus det er utrolig dyrt at lege sig ind på supercomputerne hvis man da overhovedet kan få tid på dem, derfor Folding@home benytter sig af folks computerer verden over, dette kan være hurtigere end selv den bedste supercomputer og det koster dem ikk noget ud over at deres servere skal sende og modtage data.


    Det er derfor der er op til flere checksums som skal passe før man får lov at sende resultatet ind :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk


    Det er derfor der er op til flere checksums som skal passe før man får lov at sende resultatet ind :)


    Arh ok, har ikk lige undersøgt det nærmere, men mindes at vi for år tilbage brugte seti til og teste stabilitet med og der lavede de en version som bare stod og knuste data uden og sende det videre. =)


    En skam det ikke laves så det kan kører på en NAS så kunne det bare stå og tøffe derud af lige så stille og roligt og når man så brugte sin NAS gik det lige på pause, se det ville være skide smart.. :cheers:

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW