Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 18. januar 2009, 00:17


De sidste par dage (sidste uges tid?) har jeg haft nogen problemer med mit internet. Det er meget ustabilt og det føles næsten, at der er problemer med forbindelsen med "jævne mellemrum".
Jeg har internet+telefon hos TDC og har aldrig haft lignende problemer, så det er lidt nyt for mig. Evt. andre TDC kunder der har haft lignende problemer her på det sidste? Ellers ville det være dejligt med nogen forslag til, hvad der kan gøres (udover at ringe til TDC på mandag og spørge dem, hehe).

Mange tak på forhånd og god weekend!

"Play like it's your last play!"

2

søndag, 18. januar 2009, 00:49


hold øje med dit ADSL modem. Når forbindelsen forsvinder, så hold øje med om det genstarter eller lignende.

pLife->nerd++;
Prøv da Motocross: link

3

søndag, 18. januar 2009, 03:54


Det ser ikke rigtig ud til, at mit ADSL modem genstarter...

"Play like it's your last play!"

4

søndag, 18. januar 2009, 16:44


Andre forslag til, hvad grunden kunne være?

"Play like it's your last play!"

5

søndag, 18. januar 2009, 16:56


hvordan "ustabil" får du "siden kan ikke vises" eller andre af den slags fejl?

og hvad har du på af udstyr? router osv.

en anden ting, er der kun din pc på, hvis der er flere har de samme problemer og opleves det på samme tid som dig?

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

6

søndag, 18. januar 2009, 17:23


Med "ustabilt" mener jeg, at jeg får meddelelsen "siden kan ikke vises" når jeg prøver at gå ind på diverse sider.
Af ustyr har jeg en 4 ports modem og andet "standart" udstyr, som er blevet tilsendt af TDC (har nemlig TDC Netway). Derudover har jeg en helt almindelig ZyXEL switch.
Jeg har spurgt min storsøster hvorvidt hun har oplevet samme problem, men det har hun ikke.

"Play like it's your last play!"

7

søndag, 18. januar 2009, 19:31


hmm så er det 110% sikkert et eller andet software problem på din pc. Hvad der driller er dog en temmelig svær opgave at finde ud af, men det du kan prøve at starte med er at opdatere alle de drivere du kan komme i nærheden af og eventuelle Windows updates. Med alle drivere mener jeg alt :) bundkort chipset, netkort driver osv.

en anden ting hvis du bruger chat program som f.eks MSN kan du i det øjeblik du ikke kan få nogen side frem i din brower prøve at sende besked til en på din liste og se om den så kommer frem. Problemet kan nemlig dog være et DNS opslags problem (omsætte f.eks tweak.dk til en IP adresse), den er MSN og andre chat programmer ikke så følsomme over for.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

8

søndag, 18. januar 2009, 20:24


Det der undrer mig er, at jeg aldrig har haft lignende problemer før nu. Også noget andet som jeg har bemærket: problemerne kommer først når Java er i brug.

"Play like it's your last play!"

9

mandag, 26. januar 2009, 01:02


Nu har jeg selv arbejdet ved TDC hotline, og det lyder meget som om det er din browser, hvilken bruger du? Hvis det er IE 7 så prøv at nulstille denne plejer at virke:)


10

mandag, 26. januar 2009, 21:34


Har du prøvet Open DSN ?


11

onsdag, 28. januar 2009, 18:31


Har du tdc sikkerhedspakke installeret?
Den har voldet mig rigtig mange problemer også med ustabilt internet, indtil de kom med den nye udgave for en måneds tid siden


12

torsdag, 29. januar 2009, 14:49


julli.kc: Jeg bruger Firefox. Kan selvfølgeligt prøve at se, om jeg også kan nulstille den.

Proctie: Nej, har aldrig rigtig prøvet (eller for den sags skyld hørt :P) om Open DNS. Men kan lige prøve at undersøge hvad det er.

onlynumber1: Nej, har ikke sikkerhedspakken installeret.

Også noget andet, som jeg har lagt mærk til her for nyligt. Det viser sig, at jeg ikke kun har problemer på min computer, men også med fastnet telefon (idet jeg har bredbåndstelefoni). Jeg har derfor prøvet at pille udstyret fra hinanden og forbinde det igen, dog uden de store resultater. Nu prøver jeg at få fat på TDC hotline, men de har åbenbart rimelig travlt :ph34r:

"Play like it's your last play!"

13

torsdag, 29. januar 2009, 15:47


hmm hvis din bbt også mister forbindelsen lyder det meget som om at du har nogle peridoiske problemer, tror nok det ender op i en fejlmelding.. Ja de har meget travlt for tiden, efter hvad jeg har hørt har de næsten konstant 60 i kø:) men hvis du gerne vil lidt hurtigere igennem så ring inden kl 8:30, der burde der ikke være ligeså mange i kø..


14

torsdag, 29. januar 2009, 16:30


Jamen jeg prøver da, selvom det nok skal blive en kamp at stå op så tidligt :P hehe

"Play like it's your last play!"

15

fredag, 30. januar 2009, 14:36


Kan du pinge ud når du får en "siden kan ikke vises" ?

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
Intel 320 128Gb SSD
2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
My flickr

16

fredag, 30. januar 2009, 16:58


Nej, har prøvet både at pinge og at indtaste IP i adresse-baren, men uden held.

"Play like it's your last play!"

17

fredag, 30. januar 2009, 20:58


Får du overhovedet tildelt en IP?
Prøv at lave en ipconfig /release -> Enter og Ipconfig /renew og se om du får tildelt en IP, og hvad den IP i så fald hedder.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
Intel 320 128Gb SSD
2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
My flickr

18

lørdag, 31. januar 2009, 16:05


Har lavet ipconfig + ipconfig /release + ipconfig /renew to gange (mens jeg havde problemer med nettet), og har fået følgende ud...

Første gang:

IP-adresse (ipconfig): 87.60.70.206

IP-adresse (ipconfig /renew): 87.60.98.10

Anden gang:

IP-adresse (ipconfig): 87.60.98.10

IP-adresse (ipconfig /renew): 87.60.98.10

"Play like it's your last play!"

19

lørdag, 31. januar 2009, 16:07


Bed TDC om at sende en "gul mand" ud.


20

lørdag, 31. januar 2009, 16:12


Citeret

Oprindeligt indlæg af Marquis
Bed TDC om at sende en "gul mand" ud.


Ville jeg gøre, hvis jeg ikke havde bestilt Fullrate godt en uges tid siden :) Håber lidt, at det vil løse sig når jeg først får Fullrate op og køre. Samtidig ville det er være dejligt hvis jeg kunne løse det her problem "selv" på en eller anden måde, for der går trods alt op til en måned før Fullrate virker.

"Play like it's your last play!"

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.