Fra Vista til Xp

  • Hej derude.
    Jeg sidder med min Fujitsu Siemens Amilo Pro v3515 bærbar. Hvor jeg gerne vil have den forudinstallerede Vista erstattet med XP.


    Hvordan kommer jeg af med Vista?


    På forhånd tak
    Cous

    "Politcs gives guys so much power that they tend to behave badly around women. And I hope I never get into that." - Bill Clinton

  • Du skal jo formatere pc'en ;)


    Har du en xp cd med tilhørene licens?


    for så smækker du bare xp cd'en i og boote på den og installere xp.
    Man formatere harddisken længere henne i installationen også er du af med vista og xp er installeret.


    Du kunne evt også hente windows 7 det køre også super :9xo

  • Som det første skal du altså lige tjekke, at der overhovedet findes drivere til det hardware, du har i computeren.


    Og Windows 7 skal du ikke vælge som Rasmus_Yamaha skriver. Det er altså kun beta og bør ikke benyttes som primært styresystem.

  • Ja der er drivere til min hardwaren på fujitsus hjemmeside. Så den skal jeg nok overkomme:)


    Der er bare det, at når jeg prøver at boote på min XP cd. For jeg en blå skærm der siger at der er fundet en fejl.


    ***STOP: 0x0000007e (0xc0000005, 0xf756b0bd, 0xf79b7208, 0xf79b6f08 )


    *** pci.sys - Address f756b0bf base at f7564000, datestamp 3b7d855c..


    Dette er uden at have formateret i forvejen.


    Hvad er næste skridt?


    Hilsen Cous

    "Politcs gives guys so much power that they tend to behave badly around women. And I hope I never get into that." - Bill Clinton

    Rettet en gang, sidst af Cous ().

  • Hmm.. skal ikke kunne sige, hvad løsningen til dit problem er, men prøv at gå ind i din BIOS, og se om du kan finde noget med "SATA compatibility mode" eller lignende. Hvis den står på ACHI, så sæt den til IDE i stedet for.
    Måske kan det hjælpe, selvom jeg nu ikke mener, der burde komme BSOD ved det...

  • Under formateringen af denne harddisk skriver den.


    Systempartitionen må ikke formateres.


    Hvad skal dette betyde?


    Ps. jeg har sat den til IDE som beskrevet muldvang:)

    "Politcs gives guys so much power that they tend to behave badly around women. And I hope I never get into that." - Bill Clinton

    Rettet en gang, sidst af Cous ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af muldvang


    Og Windows 7 skal du ikke vælge som Rasmus_Yamaha skriver. Det er altså kun beta og bør ikke benyttes som primært styresystem.


    Fis i en horn lygte bruger windows 7 på bæbaren til dagligt og har kørt med det i over 2 uger nu.
    Det fungere lige så godt som hvilket som helst andet styresystem ;)


    Men jo windows 7 er stadig i første beta version men der er ingen problemer med det og alle driverne fra vista fungere lige over

  • Undskyld mig Rasmus men kan vi forholde os til XP :)


    Hvad jeg kan læse mig til er at jeg skal skaffe en driver til min SATA harddisk.
    Da min xp cd er uden service pack.
    Hvordan kan jeg få fat i en sådan?

    "Politcs gives guys so much power that they tend to behave badly around women. And I hope I never get into that." - Bill Clinton

    Rettet en gang, sidst af Cous ().

  • Normalt fås SATA-drivere på producentens hjemmeside.


    OT:
    Jeg ville aldrig køre med Windows 7 som primært styresystem. Der kan være alvorlige sikkerhedshuller m.m. Til sjov og spas kører det dog ganske godt med drivere og programmer, som du skriver. Men man skal huske på, at det stadig er en beta.