Nyt gratis program til diskoprydning

  • "Dette program sletter ligegyldige filer fra din harddisk" - Det var ikke særlig detaljeret :ph34r: Hvis du vil have at folk skal bruge dit program, så må du jo nok gå lidt i dybden med hvad programmet sletter af "ligegyldige filer".


    Kan programmet noget som en almindelig diskoprydning i windows ikke kan? Er der nogle valgmuligheder for sletning af filer? Hvad med nogle screenshots?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    "Dette program sletter ligegyldige filer fra din harddisk" - Det var ikke særlig detaljeret :ph34r: Hvis du vil have at folk skal bruge dit program, så må du jo nok gå lidt i dybden med hvad programmet sletter af "ligegyldige filer".


    Kan programmet noget som en almindelig diskoprydning i windows ikke kan? Er der nogle valgmuligheder for sletning af filer? Hvad med nogle screenshots?


    Ja, jeg ved godt det lyder noget James Bond agtigt at jeg ikke fortæller hvilke filer den sletter, men da jeg ligger i forhandling om programmet, kan/må jeg ikke fortælle hvilke filer det drejer sig om. Bliver programmet ikke solgt, skal jeg nok fortælle hvilke filer det drejer sig om. Men jeg kan oplyse så meget, at det er nogle bestemte windows systemfiler som der nogen gange ligger dobbelt.


    Omkring den almindelige Windows oprydning, er dette ikke det samme. Så du kan med held benytte begge programmer for optimal sletning.


    Screenshot på vej.


  • Den fejl får jeg når jeg trykker "Start oprydning"

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    "Dette program sletter ligegyldige filer fra din harddisk" - Det var ikke særlig detaljeret :ph34r: Hvis du vil have at folk skal bruge dit program, så må du jo nok gå lidt i dybden med hvad programmet sletter af "ligegyldige filer".


    Kan programmet noget som en almindelig diskoprydning i windows ikke kan? Er der nogle valgmuligheder for sletning af filer? Hvad med nogle screenshots?


    Et "tilfældigt gæt" ville være at han sletter i:
    C:\Windows\SoftwareDistribution\Download
    c:\windows\winsxs



    Dumpen:
    Hvor har du windows installeret?
    Det kunne godt se ud til at flere stier er hardcoded i hans program, så hvis de ikke findes på din computer (f.eks. C:\windows\temp) får du en FileNotFoundException.
    Forøvrig forstår jeg slet ikke du tør afvikle et program der sletter "ligegyldige filer" uden at få specificeret hvad ligegyldige filer er.


    Umiddelbart virker det også lidt uansvarligt at skyde en takeown kommando af på \

  • Jeg skal nok lige se om jeg får tid til at disassemble programmet i weekenden og så lave en liste over hvad den gør, vil ikke poste det her men folk kan fange mig over msn hvis de vil vide algoritmerne.
    Ville os selv være skeptisk over et program med sådan en vag beskrivelse.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SShadowS
    Jeg skal nok lige se om jeg får tid til at disassemble programmet i weekenden og så lave en liste over hvad den gør, vil ikke poste det her men folk kan fange mig over msn hvis de vil vide algoritmerne.
    Ville os selv være skeptisk over et program med sådan en vag beskrivelse.


    Hej Shadow,


    Jeg kan ikke forhindre dig i at disassemble mit program, men jeg vil gøre dig bekendt med at det ifølge dansk lov om ophavsret er ulovligt. Specielt hvis du videregiver oplysningerne. Jeg ved godt at jeg er (for) sparsom med oplysninger, men hvis du disassembler og videregiver oplysningerne, inden jeg har fået afklaret et salg, vil jeg melde dig til politiet, som jeg har meldt David fra TweakUp her i eftermiddag. At jeg tilbyder dig en gratis licens af mit program, betyder ikke at jeg giver dig lov til at disassemble, og sprede oplysningerne. Det medfører bare at jeg ikke vil lave flere gratis programmer.


    Jeg ved godt jeg lyder som en mavesur stodder, men det er ikke ment som brok eller trusler. Jeg jeg vil blot have lov til at have hvad der er mit i fred. Og som sagt, så skal jeg nok offentliggøre filerne, hvis jeg ikke får idéen solgt. Du er velkommen til at disassemble programmet til eget brug :drink:


  • Jeg kunne godt tænke mig at se, fra en pålidelig kilde, at det er ulovligt.
    At disassemble dit program bryder, så vidt jeg ved, ingen regler om ophavsret.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad


    Jeg kunne godt tænke mig at se, fra en pålidelig kilde, at det er ulovligt.
    At disassemble dit program bryder, så vidt jeg ved, ingen regler om ophavsret.


    Som jeg skrev før, er det ikke for at være ubehagelig. Men det konkrete svar på dit spørgsmål findes her : https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=11932#K1


    Jeg ønsker ikke at debatere emnet yderligere. Har nogen spørgsmål, er I velkommen til at sende mig en mail.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af svedel77


    Som jeg skrev før, er det ikke for at være ubehagelig. Men det konkrete svar på dit spørgsmål findes her : https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=11932#K1


    Jeg ønsker ikke at debatere emnet yderligere. Har nogen spørgsmål, er I velkommen til at sende mig en mail.


    Nu er det jo nemt bare at komme med en påstand og så sige at man ikke gider debatere emnet videre.
    I dit link står der:

    Quote

    § 36. Den, der har ret til at benytte et edb-program, må
    3) besigtige, undersøge eller afprøve edb-programmet for at fastslå, hvilke ideer og principper der ligger til grund for de enkelte elementer i programmet, hvis dette sker i forbindelse med sådan indlæsning, visning på skærm, kørsel, overførsel, lagring eller lignende af programmet, som vedkommende er berettiget til at udføre.


    Det betyder vel netop at det er iorden at disassemble dit program for at finde ud af hvad der sker.


    Hvis du ikke vil debatere emnet yderligere, så lad vær med at svar.
    Når din sag mod ham fra tweakup engang er ovre, så er jeg meget intereseret i at høre hvordan den endte.

  • Synes ellers der står stort set det modsatte under "Særlige bestemmelser om edb-programmer m.v. " men pyt med det.


    Bortset fra det så fatter jeg ikke Tweak.dk åbenbart lader enhver poste hjemmeflikkede programmer - uden at forlange nøjagtig beskrivelse eller foretage test. Det er hans problem der foregår forhandlinger eller hvad det nu er. Har han brug for alpha-testere så lad det fremgå tydeligt.


    At skidtet her jagter system-filer gør det bare lidt mere spændende?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bambo
    Synes ellers der står stort set det modsatte under "Særlige bestemmelser om edb-programmer m.v. " men pyt med det.


    Bortset fra det så fatter jeg ikke Tweak.dk åbenbart lader enhver poste hjemmeflikkede programmer - uden at forlange nøjagtig beskrivelse eller foretage test. Det er hans problem der foregår forhandlinger eller hvad det nu er. Har han brug for alpha-testere så lad det fremgå tydeligt.


    At skidtet her jagter system-filer gør det bare lidt mere spændende?


    Hej Bambo,


    Jeg kan godt se hvad du siger, men jeg er ikke enig. Den problemstilling du beskriver er mere et spørgsmål om tillid til programmøren (eller hvem der nu har fundet på et eller andet som potentielt kan skade din PC). Jeg kunne self. snakke side op og side ned, om alle de kunder jeg har haft, og fine referencer osv. Men det rokker ikke ved, at du vil være mistænkelig.


    Min konklusion er, at man ikke bør benytte programmer, fra folk man ikke stoler på. I princippet kunne jeg fortælle hvilke filer der slettes - og så alligevel sætte programmet til usynligt at uploade dine filer til netbank osv. til min egen FTP-server. OK, langt ude eksempel, men du kan godt se hvad jeg mener? :)


    Tråden her var oprindelig ikke ment til denne diskution, men derimod som et tilbud om et gratis program. Det står Jer frit for at sige nej tak. Men jeg ser ingen grund til denne diskusion, så jeg lukker hermed tråden. Har nogen spørgsmål til programmet - eller andre programmer på min hjemmeside, er I velkomne til at kontakte mig på MSN : svedel1977 (snabela) hotmail.com



    - Søren