Slette Windows 7 Beta

  • Jeg har installeret den nye betaudgave af Windows 7 på min Zepto bærbar, ved siden af XP Pro. Jeg installerede mest bare Win 7 fordi jeg var nysgerrig. Jeg ønsker derfor at slette det igen, men jeg kan ikke gennemskue hvordan. Er det overhovedet muligt?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lays
    Jeg har installeret den nye betaudgave af Windows 7 på min Zepto bærbar, ved siden af XP Pro. Jeg installerede mest bare Win 7 fordi jeg var nysgerrig. Jeg ønsker derfor at slette det igen, men jeg kan ikke gennemskue hvordan. Er det overhovedet muligt?


    Ligger Windows 7 og XP Pro, på hver deres partion? ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Poco
    Nu ved jeg rigtig hvordan man fjerner Windows 7 Beta, men kunne man evt. høre en "vurdering" af det nye OS? :P


    Det ligner meget Vista, dog kører det lidt hurtigere.
    Også syntes jeg taskbaren er lidt underligt bygget op. :(


    Men ellers er det rigtig lækkert. :T


    Meeeen det er jo stadig kun en beta version. ;)


    Du kunne jo prøve det.. :D

  • Det ligner meget Vista med grafikken og sådan. Dette er også mere en opdatering af Vista end et helt nyt styresystem. Springet fra XP til Vista var langt større end springer bliver fra Vista til 7. Det er mere en slags Vista SP2.


    Det virker til at være væsenlig hurtigere end Vista er. Dette har været min største anke ved Vista, så det er kærkomment. Det er blevet nemmere at logge sig på det trådløse netværk. Der er kommet et 'Action Center', som styrer systemmeddelelserne (talebobler) fra højre side af proceslinjen. Proceslinjen er blevet gjort højere. Desværre er det svært, næsten umuligt, at skelne mellem genveje og åbne vinduer i proceslinjen. Man kan få et et preview af de vinduer man har åbne ved at trække musen henover. Det kan man også i Vista, men det fungerer noget bedre her.


    Hvis man kaster et vindue til den ene side, tilpasses det sådan, at det fylder halvdelen af skærmen. Hvis man ligeledes kaster et vindue over i den anden side af skærmen, er det meget nemt af flytte filer fra en mappe til en anden.


    Hvis man har flere vinduer åbne oven på hinanden, man kan 'ryste' det vindue man vil fokusere på, og så minimeres alle andrer vinduer. Hvis man ryster igen, kommer vinduerne op igen.


    Generelt kan man se, at Microsoft har forsøgt at gøre 7 lettere at bruge. De beskeder og beskrivelser man får, er mere logiske og enkle.


    Startmenuen er der ikke gjort noget ved. Den er stort set som i Vista.


    Endelig tapper den ikke mit batteri for strøm i så høj grad, som fx XP gør, som jeg også har på min bærbar.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LeeFusZ


    Ligger Windows 7 og XP Pro, på hver deres partion? ;)


    Ja, præcis. Jeg fik hjælp på et andet forum. Det viste sig at jeg bare skulle højreklikke på den partition som 7 er installeret på, og trykke formater. Det tog èt sekund! :)

  • Det ser ud til at Win 7 er slettet, efter at jeg har formeteret den partition som Win 7 ligger på. Men når jeg starter computeren op, kan jeg stadig vælge mellem XP og 7. Win 7 virker ikke, men hvordan får jeg den til at lade være med at spørge om hvilket styresystem jeg vil bruge, når der reelt kun er ét?

  • Post lige hvad der står i din boot.ini der skal bare ændres noget i den.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Post lige hvad der står i din boot.ini der skal bare ændres noget i den.. =)

    Jeg fandt en fil der hedder 'boot.ini.backup'
    I den står der:


    [boot loader]
    timeout=30
    default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
    [operating systems]
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

  • Du sætter timeout til 0 altså:


    [boot loader]
    timeout=0


    Hvis du googler er det sådan folk løser det rundt om på nettet.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Du sætter timeout til 0 altså:


    [boot loader]
    timeout=0


    Hvis du googler er det sådan folk løser det rundt om på nettet.


    Den spørger desværre stadig om hvilket styresystem jeg vil køre når jeg starter op :(

  • i min boot.ini for min Windows XP Professional Service Pack 3 står det her:


    [boot loader]
    timeout=30
    default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
    [operating systems]
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

  • http://vlaurie.com/computers2/Articles/bootini.htm


    prøv at kigge der..


    Hvis du tager egenskaber for "denne computer" og så tager "avanceret" derefter "start og genoprettelse" og så fjerne fluebenet ved "vis liste over operativsystemer i 30 sec"

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    http://vlaurie.com/computers2/Articles/bootini.htm


    prøv at kigge der..


    Hvis du tager egenskaber for "denne computer" og så tager "avanceret" derefter "start og genoprettelse" og så fjerne fluebenet ved "vis liste over operativsystemer i 30 sec"


    Nu har jeg fjernet hakket i 'Vis liste oer operativsystemer i 30 sek), men computeren spørger stadig om, hvilket styresystem jeg vil vil vælge. Forskellen fra før er bare, at denne gang sagde den først at noget var beskadiget, hvorefter den genstartede, og derefter gav mig valgmuligheden mellem de 2 styresystemer, hvoraf jeg reelt kun har det ene.


    Jeg er blevet foreslået at jeg skal finde min XP SP2 cd frem, og trykke 'reparer.' Tror i det er værd at prøve? Der kan vel ikke ske noget ved det?

  • Min boot.ini fil har nu ændret sig. Hvis jeg går ind i 'Avanceret' i Denne computer, vælger 'Start og genoprettelse' og vælger 'Rediger,' står der nu:


    ;
    ;Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems.
    ;Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options.
    ;
    [boot loader]
    timeout=0
    default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
    [operating systems]
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT