• er der nogle der skal prøve det? Jeg installerede vista i forgårs :/ og så kommer den her besked dagen efter. hmmmm


    Ville meget gerne høre om folks meninger om det nye styresystem. Simpelt og hurtigt, jeg kan ikke tro andet end at windows fra starten har vist at vista var lort :) det har sikkert bare været pengemaskine.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DmK
    det køre stort set som vista kan ikke finde nogen wow effekt i det :(


    jeg har hørt at den skulle tilpasse features osv til hvor god din comp er.. det er da nizzle!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog


    jeg har hørt at den skulle tilpasse features osv til hvor god din comp er.. det er da nizzle!


    hørt hvad skulle denne services hedde ? grunden til jeg nok ikke har oplevet noget wow er jeg har kørt med en vlitet version af win ultimate x64 siden sp1 kom, så jeg har kun haft de services kørende jeg har haft brug for :) men skal lige siges det er faktisk også kun dem win7 starter op med efter install så på den måde har ms lært at pille det overflødige fra sry min gramatik er skrevet fra iphone :P

  • Med det seneste, man har læst og hørt omkring Windows 7, så lyder det egentlig interessant.


    Kunne måske overveje det fremfor Vista, som jeg kun har prøvet i en begrænset periode, hvor oplevelsen var en blandet landhandel.

  • køre med det på min bærbar pt beta build 7000 :D


    Det køre meget godt og trækker ikke særlig meget i forhold til vista.


    Ram forbruget er ca det samme som med en lettere tweaket vista udgave ca 600-700 mb.


    Men Windows 7 trækker ikke så meget på ens harddisk hvilket gav mig ca 15 min mere batteri tid på min bærbar :clap:


    Så det kunne ikke være bedre :cheers:

  • har kørt med den i et stykke tid nu og tjaa har et par punkter jeg savner lidt :/


    * Man kan ikke have et old school Win2k theme
    * Der er ikke muligt at skifte over til en anden start menu type, hvis man nu ikke kan lide Vista/Win7 typen
    * man skal højre klikke på punkter i menuen for at lukke dem


    ellers syntes jeg nu ganske godt om den og skal da nok også opgradere til den på et tidspunkt, men lige pt er jeg nu glad nok for min Vista 64bit og bliver med den et stykke tid endnu.


    jeg vil dog også gerne se nogle "real world" tests (selv om det stadigvæk er beta) for dem jeg har set indtil nu har været noget "løse" i det og ikke noget rigtigt hold i de tal folk smed til højre og venstre.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DmK
    i køre hvilken ? x64 x86 ? jeg køre selv build 7000 beta1 x64 det hjælper lidt på forståelsen i hvad det fylder og tar af ram :)


    kører x64 i min VMWare

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LeeFusZ
    Hvor har i fået Windows 7 fra? ;)


    ms.com :P


    http://www.microsoft.com/windows/windows-7/default.aspx


    Beta download fra i dag af og der er allerede nu hentet de 2.500.000 downloads de havde men der kommer flere i aften.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DmK
    ahh oki de fleste luller på x86 :( det er ubrugeligt for mig vil udnytte mine ram :) men kan siges x64 også ligger på ca 600 ram idle efter ny install :)


    så ligger din endda lidt højt i forhold til min


    [Blocked Image: http://tvpe.dk/temp/ram.jpg]


    dette er dog inden fra VMWare så det kan måske være en del af svaret, men stadigvæk lidt stor forskel

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2



  • det er ubrugeligt at måle udfra en vmware :( da den ikke bruger ressourcer på gfx lyd osv :P det kører fra din main :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LeeFusZ
    Jeg kan slet ikke komme ind på siden? :rolleyes:


    hehe nej held og lykke med det :) den er en anelse sløv i dag... gæt hvorfor :dance:


    men der sker heller ikke noget før eftermiddag i Seattle tid og det er først omkring kl 23 - > 01 tiden


    Quote

    Oprindeligt indlæg af DmK
    det er ubrugeligt at måle udfra en vmware :( da den ikke bruger ressourcer på gfx lyd osv :P det kører fra din main :)


    det er da fuld valid at gøre, jeg har fuld DX9.0c gfx og fuld lyd der inde.


    jeg har dog ikke loadet nVidia drivere :) så ok lidt men stadigvæk har fuld gfx og der er loadet de normale gfx drivere i Win7

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet 2 gange, sidst af dkwolf ().

  • ja men du køre med intigreret lyd drivere som afvikles i vm og ikke det OS man køre i vm :) men jo det giver en ca ide om hvad det bruger :) men overall er det godt at se at MS har fjernet en masse hamrende ligegyldige services :clap: