dvd-r til iso kan det lade sig gøre??

  • hey har et spørgsmål angående dvd rip er ikke helt klar over om jeg må poste det her men prøver..


    hvis jeg får fat i en rip som er riped på den måde at der ligger en mappe der hedder video og audio vil mene det er typen dvd-r rip kan jeg med et program lave de filer om til en iso/img/bin fil uden at skulle brænde den på en disk og så tage et direkte rip til iso??


    nogen der evt kender et godt program til det gør ikke noget at det koster..


    mvh kristian

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Det der er jeg 100% sikker på at vi ikk må hjælpe dig med, også når du selv ligefrem nævner at det er "rippet" materiale. :pokey:


    Bliver nok lukket senere af en admin..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • øhh når jeg optager på mit videokamera laver min de samme filer så jeg ville gerne vide hvordan.
    og det kan da ikke blive mere legalt altså min private hjemmevideo

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

    Rettet en gang, sidst af Johnny ().

  • Det er korrekt Johnny.


    Men sådan som Basseger har formuleret sig lyder det for mig som om det er noget direkte ulovligt han har gang i.


    Kan huske flere tråde hvor folk har spurgt om hjælp til sikkerheds kopi af deres dvd-samling eller hvis de vil have dem over på deres mediacenter, disse tråde er blevet stoppet af moderatorerne.


    Det skal dog siges at der findes et program som kan gøre dette temmelig let og hurtigt efter min mening.


    Hvis burger eller en af de andre her fra tweak.dk siger god for det ligger jeg gerne en kort beskrivelse op af hvordan det gøres =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • øh det er en dvd jeg har lavet med nogle private video optagelser laver jeg en del af så kan ikke se noget ulovligt i det.. mit eneste spørgsmål er bare om man kan konvetere en dvd-r rip til en iso rip med et program hvis man har filerne ligene. så man så kan brænde det image og få den komplete brænding af kopien ud.. har efterhånden en del af de filer ligende og har lidt problemer med dem men intet med en iso/image fil..


    hvad er det for et program?

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Dine filer ligger som *.VOB, *.BUP, *.IFO filer ikke?..


    Hvis de gør det kan det let klares, hvis du lige gider og få burger eller en anden admin til at skrive god for det fortæller jeg gerne hvordan det gøre.


    Og ja ved godt det er lovligt når det er jeres egne filer, men da det kan bruges til ulovlige filer også vil jeg gerne lige have et ok fra tweak.dk, håber i forstår.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • bare slet denne tråd jeg kan ikke bruge sådan en stak kyllinger der venter på tilladelse fra mor bare fordi der stilles lidt tvivl om et spørgsmål. der er jo ingen der tør handle selvstændigt uden i skal have lov af mor åbenbart. har andre sted jeg kan få svar på mit spørgsmål så....


    men vil så lige høre hvad når lille peter skriver og spørger hvordan han reseter sit bundkort/bios kunne man måske forestille sig at han havde en eller flere stjålne computer han skal have låst en bios kode op på eller bare bios ikke.. men det kunne jo også være han bare var en nob der havde lavet en fejl på sin pc.


    men det er da altid rart i er så fucking fordomsfulde alle sammen.. og jeg vil væde 80% af jer bruger og admin her inde har en eller mange flere ulovlige ting på sin pc måske enda og ikke usandsynligt driver en ulovlig foretning.


    når jeg så spørger om et ganske enkelt og lille spørgsmål som behandling af nogle filer så går i i baglås.. hvad hvis det var billede filer med copyright på ville i også skabe jer der.




    PLEASE LUK DENNE TRÅD ADMIN.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Hvis du havde læst reglerne ville du vide hvorfor jeg tøver med at besvarer dit spørgsmål.


    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=94343&sid=


    Nederst på siden.


    Medhjælp


    Du må ikke få hjælp fra folk udenfor din egen husstand til at udføre lovlig kopiering.


    Da dit spørgsmål kan bruges direkte til dvd-kopiring og du skriver:
    "hvis jeg får fat i en rip som er riped på den måde "
    Ja så tøver jeg med at svarer dig indtil en admin har sagt god for det.


    Jeg gør dette fordi jeg respektere reglerne og ikke ønsker at bryde det, du kan være rimelig sikker på at hvis du sender burger en venlig PM har hun svaret her i tråden senest i morgen.


    Og så det med hvad andre har og gør på deres computere gør det jo ikke lovligt for dig også at gøre det. :pokey:


    Og så ville jeg passe på med at beskylde folk for ligefrem og drive ulovlig forretning hvis du håber på at blive her på siden og få hjælp til dine fremtidige problemer.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • du sidder lige og beskylder mig for ulovlig kopering direkte selvom du ingen grundlag ovehovedt har.. tænk nu hvis det egentlig var et meget lovligt og uskyldigt spørgsmål stillede ikke det spørgsmål for at blive beskyldt for det ene eller det andet..


    og desuden har mit spørgsmål ikke en skid med kopiering at gøre ovehovedt.. det her er filer jeg har ligende på min pc i forvejen som jeg vil have konveteret til en iso..


    og tror du ikke jeg selv kunne finde ud af at rippe en dvd hvis det var. nero guider dig jo ligefrem til du har en kopi ikke...


    nej i er vel alle sammen så hellig som jesus ham selv eller hvad vil du mene psycho??

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • basseger køl lige af og tæl til 10...


    PsyCho gjorde dig kun opmærksom på at når du skriver: "hvis jeg får fat i en rip som er riped på den måde at der ligger en mappe der hedder video og audio", så er der 50/50 chance for at det er en ulovlig eller lovlig dvd... Og derfor tøver han med at svare på dit spørgsmål, da reglerne er en anelse uklare på om man må give information om lovlige Rip's, da informationen også kan bruges ulovligt...


    Det hjælper i hvert fald ikk noget at beskylde 80% af de folk der bruger dette ellers fantastiske forum for at bruge ulovlige programmer...


    Så slap af, skriv en PM til burger og så er jeg sikker på at du på den ene eller den anden måde får et pænt og høfligt svar...

  • aner ikke hvem han er og er egentlig også ligeglad.. ja jeg fik fat i sådan en af min lillebror som han selv har lavet af nogle privat optagelser.. hvis ikke de var så private kunne jeg sgu godt vise jer dem for at lukke røven på jer.. 50/50 måske ja men hvor tit lave en mand en ny kode i bios han glemmer lige med det samme nok ikke så tit da det er en ret vital del i computeren. derofr kan man vel også sige chancen er 50/50 for personen står med noget stjålet hardware han mangler hjælp til. kan du se hvor jeg vil hen. og hvad koster det i grunden jer at svare på mit spørgsmål i stedt for at skal have tilladelse til det først kommer de og giver stuarest eller hvad.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Det koster det der står i reglerne, og jeg citerer:


    "11. Advarsler og lukning af brugere
    Vi følger et struktureret regelsæt for vores brugere.
    Hvis en bruger bryder ovenstående regler, vil der ske følgende :


    1.gang = advarsel
    2.gang = advarsel + udelukning fra Tweak.dk 1 uge
    3.gang = advarsel + udelukning fra Tweak.dk 1 måned
    4.gang = Ban + lukning af bruger permanent.


    Vi vil til enhver tid springe direkte til punkt 4 hvis vi vurdere dette som en nødvendighed !"


    Men nu må jeg heller stoppe med offtopic, så jeg ikke selv ender med at få en advarsel...


    Der er som sagt ikke meget andet at gøre end først at spørge en MOD om det er iorden vi giver dig svar, eller finde det info du skal bruge andet steds...

  • butji endelig et svar jeg kunne bruge til noget bruger google meget men kunne ikke lige finde rundt i hvad jeg skulle kalde filerne:-) hvordan gjorde du i øvrigt det med linket..


    i andre hold kæft en flok bonderøve i er bange for at få advasler bare for at skrive noget der minder lidt om off topic eller lidt om noget der måske kunne være ulovligt..


    hvaså hvis der er en der stiller hardware spørgsmål om en brænder det burde jo også værre ulovligt da mange og vil snart tro de fleste bruger den til at brænde ulovlig musik,billeder,film,spil osv på burde det jo være:-) totalt til grin.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Spørg lige dig selv hvorfor vi skulle risikere at få vores acc banned bare for din skyld?
    Det kan godt være det lyder lidt egoistisk, men jeg får personligt mere fra denne side end jeg giver og har brugt siden næsten dagligt gennem de sidste par uger. you get it?


    og forresten hold lige det pis med bonderøve osv for dig selv. det er simpelthen for latterligt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af basseger
    aner ikke hvem han er og er egentlig også ligeglad.. ja jeg fik fat i sådan en af min lillebror som han selv har lavet af nogle privat optagelser.. hvis ikke de var så private kunne jeg sgu godt vise jer dem for at lukke røven på jer.. 50/50 måske ja men hvor tit lave en mand en ny kode i bios han glemmer lige med det samme nok ikke så tit da det er en ret vital del i computeren. derofr kan man vel også sige chancen er 50/50 for personen står med noget stjålet hardware han mangler hjælp til. kan du se hvor jeg vil hen. og hvad koster det i grunden jer at svare på mit spørgsmål i stedt for at skal have tilladelse til det først kommer de og giver stuarest eller hvad.


    Okay ja, jeg vil gerne undskylde for at antage du var igang med noget ulovligt, men det skyldes din formulering, for mig er et "rip" noget ulovligt og da jeg før i tiden er blevet bedt om ikke at deltage i tråde eller oprette tråde omkring sikkerhedskopiring af dvd'r og lignenden, ventede jeg på svar fra en admin, og da Burger virkelig har styr på hvor man finder hvad man må og ikke må var det hende jeg referede til.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW


  • Hold kæft du er en idiot. Alt hvad du skriver i trådens start giver anledning til at tro, at det du sidder med ikke er helt lovligt.


    Du starter f.eks. med:

    Quote

    hey har et spørgsmål angående dvd rip er ikke helt klar over om jeg må poste det her men prøver..


    Helt ærlig. Du ved ikke engang selv, om det er ok at poste. Sådan kan det i hvertfald opfattes.


    Og vi fortsætter:

    Quote

    hvis jeg får fat i en rip som er riped


    Hvem fanden ripper noget de selv har optaget. Og du referer til noget du har fået fat på.


    Ok så bitcher du over nogen, der synes dit indlæg er suspekt. Det er jo suspekt din store nar!
    At du ikke fatter at skrive:

    Quote

    Har optaget et stykke film som giver mig en audio og video mappe. Hvordan laver jeg det til en iso.


    Så er jeg sikker på, at du ville få rigeligt med hjælp.


    Så konklusionen bliver vel, at du er en klaphat der ikke kan formulere et ordentligt indlæg.



    PS.


    Du er en idiot!