rense com

  • hey elle tweakere


    nu har jeg beslutte mig for at hjælpe min far og rense hans gamle computer...
    det er en computer fra 2002 og har wimdows xp 2000


    jeg vil gerne slette alt undtagen standard programmer og selvf windows er det en nemmere måde at gøre det på end at skulle slette alle en efter en?



    need info just ask:D :rules: :boxing:

    looking for gamer to call of duty, far cry 2, crysis og lignende. MAX 7,000,- gerne mindre

    Rettet en gang, sidst af bca4e ().

  • Hvis ikke du ved hvad du kaster dig ud, så bør du måske ikke gøre det.


    Hvis du bare begynder at slette løs, så gør du mere skade end gavn.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Format C:\ ?


    Hvis du alligevel skal slette alt undtaget windows er det nok det nemmeste.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • hvis det er en købt comp så er der jo altid recovery disken der fulgte med i sin tid, nok noget sikrere for dig end at installere xp fra bunden . ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • den computer jheg skal rense er ikke i brug det er sådan set bare for at rense den helt sådan at den kan komme i brug hehe..
    og skal jeg slette alt undtagen det der er i c drevet?

    looking for gamer to call of duty, far cry 2, crysis og lignende. MAX 7,000,- gerne mindre

  • alt undtagen standard programmer og windows skal jeg så bare slette alt undtagen det der er i c drevet?

    looking for gamer to call of duty, far cry 2, crysis og lignende. MAX 7,000,- gerne mindre

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bca4e
    alt undtagen standard programmer og windows skal jeg så bare slette alt undtagen det der er i c drevet?


    Prøv at smide din windows CD i drevet. Hop så ind i din BIOS og boot fra CD'en.. Så kommer der en fin menu frem, og du kan via den slette alt på maskinen samt installere en frisk version af XP

  • hold enten DEL eller F2 nede under opstart.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Drop projektet og få en anden til at gøre det! Inden du gør igang med at reinstallere windows skal du havde sikret dig at du har alle drivere!? Og hvis du ikke ved hvordan du går det, så lad være - det kommer til at gøre mere skade end gavn...


    Du mmå undskylde at jeg er lidt hård, men ud fra de indlæg du har fået skrevet i denne tråd tyder det altså ikke på at du har specielt meget tjeck på det!


    /ask

  • Istedet for at gå amok og slette alle programmer, så kunne du prøve at bruge nogle programmer, der er lavet til at rydde op..


    De fungerer ikke på den måde du muligvis gerne vil rydde op på, altså for at få mere plads, men de kan gøre pc'en hurtigere, hvis det er det du vil? Et af dem skaber også en rum mængde plads på drevene, hvis det er en gammel computer


    Jeg kan anbefale dig at hente Spybot S&D for at finde ud af om der kører noget uønsket.. evt. smid en antivirus som AVG (gratis) på også, hvis du vil..


    Bagefter kan du hente nCleaner, et supernyttigt lille program til at slette unødige filer.. det skal bare lige nævnes, at du nemt kan komme til at slette nødvendige filer, hvis du går i dybden med programmet.. så følg vejledningerne i programmet!