Slette windows fra mac com

  • Hejsa :) ...


    Har installeret Windows xp på min mac com , altså ikk via boot camp ... Men formaterede hele computere med windows cd , on installere det så derefter ....


    Har mac os Leopard , men når jeg sætter den i , siger den at den ikk kan finde nogen tidligere versioner a mac os , og derved kan den ikk opg til leopard ...


    Nogen der ved hva jeg skal gøre?

  • Det var ikke specielt smart gjort - du har samtidig også slettet din EFI, EFI'en er en speciel slags BIOS som Mac OS X Leopard bruger.
    Jeg er ret sikker på at den eneste måde du kan genskabe den på er at du får lagt et rent image ind med den korrekte EFI på.
    Jeg har ihvertfald aldrig hørt om at man kan lægge Leopard ind på en HELT tom harddisk - man gør det som regel ved at overføre et image af den tidligere harddisk til en ny harddisk, derved får man nemli den samme EFI med over også.
    Umidelbart vil jeg anbefale du går ned i din nærmeste Mac butik, gerne en Humac hvor de ved noget mere end som i Fona - og så spørg hvad de ville gøre i din situation.


    Forstår ikke helt du ikke bare brugte Bootcamp, havde været ret nemt at overføre alle drivere og opsætninger da de jo som sådan allerede findes i Leopard, selvom du aldrig ville bruge leopard - det kan jo sættes op i BootCamp Assistent at Leopard bliver HELT passiv, samt slette ALT i Leopard du aldrig ville bruge så den er helt rå - så fylder den nok en 3-4 GB, det samme som en HELT rå Windows - og stensikkert ikke noget du nogensinde opdager på din 80-120-250-320-whatever størrelse GB harddisk du har..

  • Hvis det er en Leopard opgraderings DVD du har kan det ikke lade sig gøre. Du skal først have installeret det OS din Mac kom med (sikkert Tiger).
    I med skiven og hold "C" nede når du starter op. Du skal fortælle hvilken disk den skal bruge som startdisk og have den formateret til det rigtige format - HFS+.
    Jeg er ikke helt sikker på det Atomac skriver mht EFI, men det lyder sandsynligt. Under alle omstændigheder har du rodet dig ud i noget skidt.
    Alternativt kig forbi http://www.macforum.dk hvor der sidder en masse hardcore Mac-brugere.

  • OT, min ven har næsten samme problem. Han har afinstalleret windows xp fra sin macbook, formateret hdd til fat32 (har fundnet ud at det var det en fejl, mac bruger HFS).


    EFI fil væk nu fra hdd :oops:
    Hvordan kan han installerer mac os x igen? :ohmy:

    Asus P5K ,Intel P35 Bios v.1201 Intel Core 2 Duo Q9300 @ 3000Mhtz 1,50v Corsair 4x1Gb ddr2@ 801 2,20v Liteon LH-20A1H487C 20X 1x OCZ 120Gb primær disk,1x500Gb dat disk XFX HD Radeon 7770 13.6 64bit ati driver, Creative X-fi Xtreme Music, Avira 2014 antivirus psu: Corsair CMPSU-650TXEU, 650Watt 12v52A Windows 7 Ultimate 64bit Antec Nine Hundred kabinet Zalman 9500 LED cpu-køler