Hjælp til install ad WinXp..

  • Jeg kunne ikke få DOS til at finde min C:/ fordi det var NTFS filsystem. Så jeg brugte NTFS reader'en fra nedestående link til at formatere mine 2 drev..


    SjQlunds Tråd @ Alternativ Format metode


    Så jeg brugte dette, også brugte jeg min Win98 bootdisk til at komme ind og kigge. Så brugte jeg A:/fdisk til at skabe en Primary Disk.. Også blev det lavet, max space selvfølgelig.. Også gik jeg ind i DOS igen for at formatere C:/ drevet så det bliver til SWAP..


    Genstart... samme metode med ind i DOS via. Win98 bootdisk.. Også R:/i386/winnt.exe.. jeg installerede WinXp.. også da de 100% var nået.. Kommer den skærm med:


    DOS installations delen er nu gennemført.. ta disketten ud af a drevet vis der er en, og tryk enter for genstart..


    SÅ jeg tager disketten ud og trykker enter for genstart..


    Så kommer den ind i bios og det hele, alt virker fint.. Indtil den søger efter BOOTRECORD..
    Først tjekker den A:/ , og den finder intet.
    Så tjekker den IDE-0, hvor der så står ok..

    BOOTRECORD FROM IDE-0... OK


    Også går den bare i stå/kold.. Jeg har prøvet at lade den stå i en time.. Men den fatter ingenting...



    [SIZE=4]Nogle forslag?![/SIZE] :]

  • det er kun bøsser og piloter der tjekker. rigtige mænd kontrollerer :))


    1:
    prøv at starte med at hente den bootdisk der ligger på min hp. og brænd den ned på en cd eller en diskette om du vil. der er der en ny ver. af fdisk. derefter booter du op på den og sletter de partitioner og drev som du lige har oprettet. så gentarter du lige computeren igen og opretter nogle nye drev.


    2:


    nu har jeg ikke læst den anden tråd.
    men hvorfor smider du ikke bare windowsxp cdrommen i. den kan formatere og oprette/slette partitioner.

  • Quote

    Originally posted by Bit Phreak
    det er kun bøsser og piloter der tjekker. rigtige mænd kontrollerer :))
    2:
    nu har jeg ikke læst den anden tråd.
    men hvorfor smider du ikke bare windowsxp cdrommen i. den kan formatere og oprette/slette partitioner.


    Jeg har 6 stks disktter til WinXp Bootdisk.. fyldt med bootdisk.. Men når jeg når til den sidste diskette og den siger "Smæk WinXp Cd'en i nu".. så gør jeg det, men det bliver ved med at spørge efter den!!! :(



    Henter lige din bootdisk, og "kontrollere" ;)

  • det er ikke en bootdisk til windows som sårn. men man kan bruge den til lidt af hvert. hvis du starter den op med cdrom support kan du skrive dette her for at sætte windows xp installationen i gang


    q:\i386\winnt.exe


    mener jeg.


    ellers så skriv dir .exe så kommer alle exe filerne frem og så kan du se hvilken en af dem du skal starte for at installere


  • Det kan man ikke med WinXP.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Originally posted by Noobie


    Nogle forslag til, hvordan jeg så kommer ud af dette problem? :rolleyes:;(


    Ikke umiddelbart, desværre. :rolleyes:


    Har du prøvet at boote op på cd'en og så formatere osv. fra cd'en når du er inde i installationen?

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Gider den ikk! ;(


    Den reagere slet ikke efter CD-Rom drev når den søger efter boot-record efter restart.. Den finder kun noget på IDE-0.. selvom der ligger en WinXp i CD-Rom drevet... ;(;(


    Jeg har "American Megetrend" bios,
    og bundkort: ECS K7S5A
    ________________________________


    hilfe!!! ;(

  • Gider ikke lige læse det hele igennem :-)
    Læg cd rommen i dit cd drev,sæt diskerne i og kør.
    Så skulle det virke (det har virket for mig)
    Har du ændret noget i bios?
    Evt boot rækkefølgen?

  • Quote

    Originally posted by sam
    Gider ikke lige læse det hele igennem :-)
    Læg cd rommen i dit cd drev,sæt diskerne i og kør.
    Så skulle det virke (det har virket for mig)
    Har du ændret noget i bios?
    Evt boot rækkefølgen?


    WinXp CD'en er i skuffen..
    BOOTDISK i A:
    og der er efter jeg har gennemført den dos-installation
    ..


    Rækkefølgen er
    Floppy
    Cd
    HD ;)
    ____________


    Stadig fatter den kun Bootdisken i A: (vis der er en i).. eller fra IDE-0 (HD).. :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by Noobie
    Skal man både have en Primær og Sekundær partion for at kunne kører sit lort? :O


    undskylder de mange indlæg, men denne spand fatter ingenting CTRL+C/CTRL+V X(


    Det kan ligge 4 Primærer partioner på en harddisk. jeg tror ikke du behøver nogle sekundære partioner.


    For mig lyder det som at din Windows XP cd ikke kan boote...
    Jeg synes du skal lave en ny!
    http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=248
    Guiden her viser også hvordan du integrerer sp-1 hvis du ikke allerede har den.