BSOD hjælp jeg bliver skør...

  • Hej Alle,


    jeg har nu i over ét år forsøgt at slippe af med en irriterende BSOD. De koder jeg har fået er primært disse to 0x00000024 og 0x000000A.


    Jeg køre vista 32 med følgende hardware:


    E6550 2,33
    4 gb xms2 cl5
    mobo.: asrock 4core1600p35-wifi+
    hdd samsung 250 gb
    450 watt psu
    gfx: ati 2600pro 512mb (passiv)


    Jeg har prøvet flere forskellige grafikkort af - da mine spil oftest crasher efter 15min tid., men det hjælper ikke.
    Har kørt memtest, og rammene skulle være ok, dog finder biosen dem som 333mhz - hvilket jeg så retter til 400mhz. nogen som kender til ram-opsætninger?????
    Har prøvet 2 forskellige hdd, men kan det være noget sata driver - der går galt??
    Under cpu-burn in- går den også i BSOD.


    Spil er det eneste som jeg kan udløse en BSOD med, men den kommer også spontant ved alm. brug af pc´en - dog ikke særligt tit.
    Har opdateret inf-driver og bios til nyeste version, og ældre versioner afhjælper ikke problemet....


    Er der nogle som har et godt foreslag til løsningen.....jeg er godtnok ved at løbe tør....

  • Du har selv fundet problemet, hvis din pc går ned under cpu burn-in er det klart der problemet ligger, enten sidder køleren ikke ordentligt eller også er den bare ustabil, jeg havde et problem med min gamle pc, jeg blev nød til at stille FSB ned.
    Den crashede hver gang jeg kørte en stress test på cpu'en

  • vil også gætte på køler ikke sidder ordentligt eller at selve cpuen er skæv.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • synes det virker for højt for en ikke-ocet cpu, men kan da godt være det bare er mig der er for kritisk...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jo det er rimelig meget..!



    Har du prøvet at remounte din køler og skifte kølepasta..?


    ang kølepasta skal der ikke mere på en noget på størelse med et riskorn