Norton eller Kaspersky?

  • Som det er nu, har jeg Norton antivirus på min bærbare computer og mit abonnement udløber om knap 4 dage. Jeg har nu i et stykke tid overvejet at skifte fra Norton til Kaspersky, men jeg ville først være sikker på, at jeg nu også gør det rigtige.
    Jeg ville derfor gerne lige høre fra folk der eventuelt har prøvet Kaspersky. Idet programmet har i flere år vundet prisen for den bedste antivirus, går jeg ud fra, at Kaspersky gør sit arbejde ordentligt :P Prismæssigt er der ikke den store forskel mellem Norton og Kaspersky så vidt jeg ved. Men er Kaspersky i sig selv et "tungt" program i forhold til Norton?
    Derudover ville jeg også lige høre: hvis jeg skal have fat i Kaspersky, hvor ville det være bedst at købe det? Og kan man overhovedet købe det i butikker såsom Fona, Elgiganten osv.?


    På forhånd tak og godt nytår :)

  • Kaspersky er meget lettere i ressourcer end Norton, og vist også ret meget bedre.
    Jeg ville aldrig selv betale for et AV med alle de fremragende gratis alternativer vi har, jeg bruger Avast Free Edition, og er meget fint tilfreds.
    Mht. hvor det er bedst af købe Kaspersky ser deres egen butik da egentlig fremragende ud? :P
    http://www.kaspersky.dk/home/estore/index.rsys

  • Jeg har personligt testet Internet Security pakker fra Norton, Kaspersky og McAfee. Min favorit af de 3 er Kaspersky :)


    Den er langt fra lige så tung som Norton og holder sig i baggrunden for det meste.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Super, rigtig mange tak for svarene :) Jeg havde nemlig hørt før i tiden, at Kaspersky var et ganske tungt program. Men heldigvis er dette ikke tilfældet.
    Grunden til at jeg ikke skifter til gratis AV er, at jeg har haft bedre erfaringer med Norton end AVG (ved godt det lyder utroværdigt for nogen, med det er desværre min erfaring). Oven i købet bliver bærbaren også brugt af andre familie medlemmer generelt, der måske ikke altid er ligeså forsigtige med hvad de klikker sig ind på. Vil derfor gerne have bærbaren sikret bedst muligt :)

  • Nod32 tager ikke ret mange resourcer. og det er effektivt http://www.eset.com/

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • vil sige du får ik en antivirus, malware, firewall m.m som beskytter bedre end KIS2009 nu fortiden, men ja den ka trække lidt og ka man leve med at det ka tage måske 5sek ekstra at åbne en installering til et program el. noget de første par gange så er man godt kørende :)


    bruger den selv er total glad for den :9xo

  • Jeg ville ikke tage nogle af dem (og absolut ikke Norton. Jeg har flere venner hvor det har konfliktet med hardware og andet software). jeg kan ikke se hvorfor man skal betale når man kan få alternativer der faktisk er lige så gode. Jeg bruger Avast. Jeg har bl.a. set et par tests hvor det rendt faktisk blev nr. 1.
    Jeg har brugt Avast i 4-5 år og har anbefalet det til flere venner og familie og hidtil er der ingen der har haft problemer.


    Men hvis du absolut vil betale så tag kaspersky (har ikke selv erfaringer med programmet).


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • jeg har brugt AVG før skiftede da jeg havde for mange problemer med den sagde der fra virus og spyware i noget som der ik var.


    bruger BitDefender ellers hvis jeg ska ha noget gratis, den tager sådan set ik mange resources.


    Jeg bruger da KIS2009 gratis, har jeg gjort i over ½år nu efterhånden og 100% lovligt, da jeg tilmelder mig 90 & 120dages serials man ka få gratis online :)

  • 90 og 120 dage? Lyder da slet ikke så tosset :o Er det evt. muligt at få nogen links... vel og mærke hvis du har lyst til at "dele" :P hehe
    Ellers er det måske ikke en helt dårlig ide at installere 30 dages trial først og derefter købe et helt års abonnement.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Poco
    90 og 120 dage? Lyder da slet ikke så tosset :o Er det evt. muligt at få nogen links... vel og mærke hvis du har lyst til at "dele" :P hehe
    Ellers er det måske ikke en helt dårlig ide at installere 30 dages trial først og derefter købe et helt års abonnement.


    du ka jo prøve det her link fra Raymond.cc Blog


    FREE 1 Year Kaspersky Internet Security 2009 Genuine License Key for EVERYONE


    el.


    Free Kaspersky Anti-Virus 2009 License Key for 9 Months

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Poco
    Ser super lækkert ud, rigtig mange tak puma :D


    det var så lidt Poco, du ka os finde en masse andet gratis på Raymond.cc Blogen :)

  • mht kaspersky.
    Så er jeg lidt i tvivl. Jeg har lige opgraderet til 2009.
    Når jeg så har scannet, kommer der en list med "opdaget" som er ting den har opdaget. Hvordan får man den til at gøre noget ved det den har opdaget. Lige nu står den på automatisk, og så skulle den gerne selv finde ud af hvad den skal gøre.. sagde de hvertfald hos Kaspersy.


    Mvh Jens