Kan ikke få flashet bios?

  • Kan simpelthen ikke få det til at virke, henter den nyeste bios og ligger den på en usb(formateret til fat32). Har sat usb som første boot device, men enten kører den videre eller også fryser den.


    Hvis jeg prøver EZ-flash, kan jeg intet gøre når jeg kommer ind på menuen. Kan ikke vælge nogle filer. Når jeg henter den fylder den 709kb, men når jeg kopiere den over på usb´en viser den at den fylder 1024?


    Hvad gør jeg galt, havde slet ikke de samme problemer med mit gigabyte board.


    Edit: Pga min elendige sig, må jeg hellere oplyse at mit board er et ASUS P5Q PRO

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    hvorfor ik bare bruge Asus Update og update den fra Windows???


    fordi risikoen for at smadre sin bios schip er større formodentligt...


    er du sikker på din fil ikke er korrupt, eller at du ikke har fundet den rigtige til boardet?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    hvorfor ik bare bruge Asus Update og update den fra Windows???


    Kan jeg ikke, får en fejlmeddelelse hver gang jeg prøver at installere det.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    fordi risikoen for at smadre sin bios schip er større formodentligt...


    er du sikker på din fil ikke er korrupt, eller at du ikke har fundet den rigtige til boardet?


    Er sikker på at jeg har fundet den rigtige(1613), finder den under p5q pro downloads. Men tænker på om jeg får pakket den rigtig ud, når jeg dobbelt klikker på den, får jeg en meddelelse om at det ikke kan åbnes og windows vil lede efter en mulighed. Men den finder intet.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • måske køre programmet som administrator vil hjælpe lidt evt. når du køre vista hvis du ik har slået den funktion fra sammen med "UAC" (User Account Control) og hvis den stadig fejler så gør så den køre som XP Service Pack 2.

  • Når jeg højreklikker på ikonet, er der ikke mulighed for at køre det som administrator? Men hvordan får jeg det til at køre i xp mode?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • på engelsk hedder det "Run as Administrator" alså "Kør som administrator" det skulle du gerne kunne hvis du har Vista hvis du ik har slået "UAC" fra.


    Højre Klik og vælg egenskaber og find "Kompatibilitet"


    lige som det her screen:


    [Blocked Image: http://i34.tinypic.com/ifsj9s.jpg]


    men om det så programet virker 100% ved at køre det som XP ved jeg ik har selv et Gigabyte bundkort.


    tag dig ik af fejlen på billede, kunne ik lige finde andre.

  • Kan ikke engang pakke det ud, her er hvad der står.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Kan ikke engang pakke det ud, her er hvad der står.



    hvis det er asus update ( jeg anbefaler det på ingen måde flashe med det er skide ustabilt ) så er det slet ikke det program du prøver at pakke ud lige nu :P det der er afu til dos :)

  • Det er sgu lidt pinligt så :D Har fundet det under bios utilities, men vil også helst undgå at bruge det. Men har hørt at det ikke er alle usb sticks der er bootable, er det rigtigt?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Kan det være rigtigt at min usb ikke kan gøres bootable? Kan ikke sætte flueben under "create an MS-DOS start up disk" under formater.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Jeg bruger et program til at lave min usb pen bootbar og self en boot bar floppy diskette. Hvis du smider en mail kan jeg sende det til dig :9xo

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Sender lige en pm :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Til andre der gerne vil ha en boot bar usb pen. Et godt program jeg selv bruger en del på arbejder når der skal laves en boot bar usb pen. Enste man skal bruge en usb pen og en boot bar diskette.


    http://files.filefront.com/HPU…E/;7241778;/fileinfo.html

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"