inge lyd efter installering af Windows - jeg er meget grøn!!!

  • Det her hører sikkert til kategorien FAQ, men jeg er ved at gå ud af mit gode skind, og håber derfor på en venlig sjæl der kan hjælpe:


    Jeg installerede Windows XP PRO, sept. 08 udgave på min gamle Gericom pc, hvorefter lyden ikke virkede - ingen systemlyd eller noget. Fandt frem til via kontrolpaneller at der under "Hardware" står Samsung CDRW/DVD SN-324F, hvilket jeg går ud fra er den driver jeg skal finde. Forsøgte derefter at downloade en matchende driver hvilket også lykkedes. Den downloadede fil ligger dog nu på skrivebordet som BIN fil, og jeg ved ikke hvordan jeg får den til at fungere.


    Er det rigtigt tænkt at jeg skal have en downloade driver til den hardware? Er det sandsynligt at det er denne Samsung driver jeg skal downloade, og i såfald hvordan får jeg driveren aktiveret?


    Jeg er desværre meget svag til CP, så jeg håber nogle af jer kan hjælpe!!!

  • Du er meget grøn kan man høre, men du er da kommet til det rette sted :)


    Samsung CDRW/DVD SN-324F er dit DVD og CD-brænder drev, og det har intet med lyden at gøre. Du skal istedet have fat i drivere til dit bundkort, da dit lydkort sansynligvis er integreret på dette.


    Har du ikke en lille samling CD'er der fulgte med til din pc? Der skulle gerne være en cd til bundkortet nemlig. Hvis ikke skal vi have dig til at finde information om hvad dit bundkort hedder, men det kan vi tag hvis du ikke kan fidne cd'en.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • I selvsamme øjeblik som jeg lagde spørgsmålet ud, kom min sambo ind med en stak cd hun havde fundet - deriblandt en utilitycd med lydinstallering. Nu fungerer det!!!


    Undskyld ulejligheden og tak for den hurtige hjælp - det var jo meget rammende råd jeg fik:-)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sigurd
    I selvsamme øjeblik som jeg lagde spørgsmålet ud, kom min sambo ind med en stak cd hun havde fundet - deriblandt en utilitycd med lydinstallering. Nu fungerer det!!!


    Undskyld ulejligheden og tak for den hurtige hjælp - det var jo meget rammende råd jeg fik:-)


    Der kan man bare se :)
    Det var så lidt, og velkommen til Tweak.dk :9xo

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2