.zip - HjÆlp !

  • Hi Tweakers, skulle putte en Add0n (wow) ind i min folder og det gør man jo normalt ved at udpakke den (zip), men kom til at vælge standard programmet til at åbne filen med, Adobe reader, så nu også selvom filen er en .zip fil, bliver den åbnet med Adobe - Adobe kan ikke åbne den og jeg kan ikke udpakke den - HJÆLP :b , hvordan får jeg det tilbage . (Alle mine Zip filer er nu blevet Adobe -.- Grrr...)

  • Højreklik på en .zip fil og vælg "open with" og vælge så "choose program" og så skulle der gerne komme en dialog-boks hvor du kan vælge hvilket program du vil åbne med, og så skal du huske at sætte flueben i den der hedder noget i stil med "åben altid med".


    /ak

  • Når ja, men hvordan får jeg det tilbage til at jeg kan åbne .zip filen, hvis i forstå, lige nu kan jeg værken udpakke eller noget, fordi er alle .zip filer er blevet til Adobe filer, .zip filen skulle gerne åbnes med zip-komprimerede mapper eller sådan noget? er totalt lost .. :S

  • Når ja, men problemet er jo, at jeg ikke ved hvilket program det skal være, før når jeg havde en .zip fil, kunne jeg åbne den / udpakke den, og dens icon var et .zip fil icon, nu er den et Adobe icon, men dog stadig en .zip fil, som jeg bare ikke kan åbne, hvordan for jeg det hele tilbage? .. :b

  • Hvis du højreklikker på filen og vælger åbn med, og derefter vælger "vælg program" (frit oversat) så kan du vælge det pakkeprogram du bruger, og sætte kryds i "åbn altid med dette program" og så er du tilbage hvor du var før.
    Alternativt så har de fleste programmer en eller anden mulighed under deres egenskaber eller indstillinger hvor du kan vælge hvad de skal være associeret til.


    /ask

  • Han vil have Windows indbyggede zip-program til at udpakke filerne. Windows' eget program står, så vidt jeg kan se, ikke under "Åbn med".
    Ved godt de fleste af os andre bruger andre programmer som fx WinRAR eller 7-zip og de står på listen, men det gør "Windows Zipkomprimerede Mapper" (tror jeg det hedder) ikke.
    Hvad man lige gør så ved jeg ikke...

  • Det cool nok, og lige korrekt, ville have windows ZIP-Komprimerede Mapper som det helt præcist hedder til at åbne filen, og denne står ikke under Åben med, fandt ZIP-Komprimerede Mapper men kan åben bart ike stille den tilbage til dette. bruger nu WinRar. men tak for jeres hjælp.