Steam - kort spørgsmål

  • Ganske kort, så har jeg en bærbar og en PC. På min PC virker in-game voice ikke i CS:S, men det gør det på min bærbare. (samme steam account)


    Lyd virker til alt andet på min PC, så jeg mener ikke at der er andre problemer end et sted i Steam.


    Kan man bare afinstallere Steam og geninstallere, og så er alle indstillinger som nye? Eller er der nogle personlige mappper, indstillinger mv. som skal slettes manuelt, før at det bliver en helt ren installation?


    PFT. FlyZar

  • mon ikke at det bare er dit lydkort der måske har stillet microphone for lavt....virker voice til alt muligt andet..vt, ts2 osv på din stationære ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    mon ikke at det bare er dit lydkort der måske har stillet microphone for lavt....virker voice til alt muligt andet..vt, ts2 osv på din stationære ?


    Jep.. al lyd virker. Det mystiske er at når jeg bruger Steams lydopsætning og tester mic'en, så giver den udslag på målereren. Men når jeg så går i CS:S og bruger spillets lyd tester, så sker der nada.


    Håber da at der er en løsning til problemet, uden at jeg skal til at downloade og geinstallere alle mine Steam games.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fredek
    Måske har du selv deaktiveret in-game voice.


    -FredeK


    Svar til både fredek og nohart:


    Serveren har altid kørt med in-game voice og jeg hører fint alle andre snakke. Det er muligt at jeg selv har deaktivert det, men så ved jeg ikke hvordan. Har gjort alt for at aktivere det (igen), både i spil funktionerne og så en eller anden kommando sat til 1, som jeg ikke husker nu.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    mon ikke at det bare er dit lydkort der måske har stillet microphone for lavt....virker voice til alt muligt andet..vt, ts2 osv på din stationære ?


    Ja, nu har jeg svaret på mit eget spørgsmål. Jeg fjernede Steam fra computeren, geninstallerede, dowloadede mine spil igen.....


    og tadaa....


    ingen ændring. Ergo.. enten så ligger problemet ikke i steam, og så er jeg virkelig på bar bund, eller også er der nogle personlige indstillinger som ikke bliver slettet ved "bare" at fjerne programmet, og at det er heri at problemet ligger.


    håber virkelig at der er nogen der har gode idéer, for det er dæleme kedeligt at spille ffa uden at kunne snakke med sine medpillere.


    FlyZar - 8o