GetDataBack HJÆLP!

  • Hej allesammen..


    Jeg håber godt nok at der er nogle herinde, som er eksperter i at få data frem efter en formatering.
    Jeg går på Web-integrator uddannelsen på Tech College Ålborg og har et stort projekt for.
    I min dumme interesse for OS ville jeg da lige prøve det nyeste af det nyeste, Windows 7.
    Jeg glemte baaaaare lige at ligge mit projekt over på min Ekstern.


    Jeg har så læst nogle gode artikler , bla. herinde og har fundet frem til GetDataBack.
    Måske er jeg dum , men når jeg vil igang, er det ligesom at den ikke kan finde min HD.. :S
    Meget mærkeligt synes jeg .. Jeg har 2 forslag til problemet, de kommer her.


    - At jeg ikke kan finde ud af at bruge programmet.
    - Måske er det pga. Windows 7, men det underlige er at jeg kan installere alle mulige appz herpå , trods mit windows 7.


    Hvis det er det 1. så skriv gerne en meget "SKÅRET UD I PAP" guide.
    Hvis det er det 2. så ved jeg ikke om jeg tør at skifte mit OS ud med XP igen, da jeg er bange for at miste data'ene HELT.


    Svar hurtigst muligt..


    Projekt til på mandag..

  • Jeg ville i hvert fald IKKE begynde at formatere igen!!! Da du hermed resikere at overskrive de områder på disken som dine filer stadig ligger på... Når du sletter en fil i windows vil den normalt "bare" blive slettet fra TOC (TableOfContent).. dvs. at de reelle data ligger faktisk stadig på disken... De vil bare blive skrevet over næste gang du vil gemme noget i det område... Derfor vil jeg anbefale dig at bruge computeren mindst muligt indtil du finder en løsning på det!! Jeg har selv roddet med det der GetDataBack, og har aldrig rigtig fået det til at virke efter hensigten, men tror der er flere herinde det kan hjælpe dig med det!!!
    Ellers kan du sikkert finde en guide til det på google..!

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Tak fordi at du i det mindste gav mig et svar som jeg kan bruge til lidt.
    Det skal gå meget stærkt, så hvis der evt. er nogle andre som er ligeså flinke til bare at skrive det mindste de ved, så er de velkommen :)

  • Hej :)


    Den har jeg også prøvet. Uden held. det er ligesom at den ikke kan finde min NTFS Harddisk, det skal siges at det er en bærbar jeg har.


    På forhånd tak :)

  • Jeg har prøvet den igen :) Den version jeg bruger hedder Easy Recovery, men den er lavet fra DataRecovery . Nå jeg vil forsøge at kigge mit drev igennem , sker der INTET .. Den kan simpelthen ikke finde det :S Jeg kan desværre ikke vedhæfte et billede med :S

  • "Start værktøjet Systemgendannelse fra en kommandoprompt


    1. Genstart computeren, og tryk på F8 under den indledende start for at starte computeren i fejlsikret tilstand fra en kommandoprompt.

    2. Log på computeren fra en administratorkonto eller fra en konto med administratorrettigheder.

    3. Skriv følgende kommando ud for kommandoprompten, og tryk på ENTER:
    %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

    4. Følg vejledningen på skærmen for at gendanne computeren til en tidligere tilstand."



    Taget fra micosofts hjemmeside.


    Prøv at se om du kan det. ;)



    /Lasse N.