Excel: Macro skal hjælpe med at gemme

  • Jeg har lavet en macro som er tildelt en knap. Macroen skal gemme regnearket når man trykker på knappen. Det er jo ganske simpelt :) men da knappen kun skal bruges en gang om måneden til at gemme regnearket skal den gemme det i et andet navn end hvad den normalt hedder. Jeg vil gerne have at regnearket bliver gemt som den dato det er dags save dato.


    Eks mit dokument hedder SIMON når jeg så vælger at gemme skal den automatisk gemme filen som SIMON_21-11-08


    kan det overhovedet lade sig gøre? Jeg kunne sagtens selv gemme filen som det navn jeg vil have, problemet er at det er min mor der skal bruge programmet og hun kan IKKE :D

  • Hvad kommer den og siger når du aktivere macroen?

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Den siger "Expected End sub" men jeg har en end sub, tjek koden nedenunder. Har kopieret HELE koden, alt hvad der stod i Visual basic.







    Sub Makro1()
    '
    ' Makro1 Makro
    ' Makro indspillet 02-12-2008 af bcenter


    Function SaveSheet()
    ActiveWorkbook.SaveAs (Format(Now(), "yyyy-mm-dd") & "_" & ActiveWorkbook.Name)
    End Function


    End Sub

  • Du har ikke en macro før, der ikke er blevet lukket?

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • tak det må jeg lige prøbve lidt senere. Er stadig ny til Excel og har været igennem en masse macro på det seneste. Ved også hvad funktioner er men at man selv laver dem :) nah det har jeg ik lært endnu!

  • det virker det fantastisk HURRA :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: Det er SÅ vigtigt at det virker. Jeg har nu skrabet et helt excel system sammen, så 30 ansatte i et firma kan logge ud ind når de møder og smutter fra arb, de skal skrive forbrug ned af mad osv. Fra et controlpanel kan man så se alt hvad der har været af arbejdstimer for hver enkelt person, få den til at regne alt ud med løn osv og udskrive ved at trykke på få knapper. Få overblik over forbrug per enkelt ansatte :D alt nødvendigt og nemt for et firma med ansatte i kiosk, grill eller lignende. Muligvis næsten alle steder :)


    Som chef er det muligt at ændre rabat på deres madforbrug, hvad der trækkes i pause. Og at skrive hver enkelt person nemt ind i systemet så den person bliver registreret fremover.


    det eneste jeg manglede var at den selv savede som en special dato når måneden slutter og man trykker "afslut måned" så man ikke manuelt skal skrive dato på ens fil. TAK

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk
    det virker det fantastisk HURRA :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: Det er SÅ vigtigt at det virker. Jeg har nu skrabet et helt excel system sammen, så 30 ansatte i et firma kan logge ud ind når de møder og smutter fra arb, de skal skrive forbrug ned af mad osv. Fra et controlpanel kan man så se alt hvad der har været af arbejdstimer for hver enkelt person, få den til at regne alt ud med løn osv og udskrive ved at trykke på få knapper. Få overblik over forbrug per enkelt ansatte :D alt nødvendigt og nemt for et firma med ansatte i kiosk, grill eller lignende. Muligvis næsten alle steder :)


    Som chef er det muligt at ændre rabat på deres madforbrug, hvad der trækkes i pause. Og at skrive hver enkelt person nemt ind i systemet så den person bliver registreret fremover.


    det eneste jeg manglede var at den selv savede som en special dato når måneden slutter og man trykker "afslut måned" så man ikke manuelt skal skrive dato på ens fil. TAK


    Det lyder da godt men hvis du har haft så store problemer med macro/function, hvordan har du så fået lavet alt det?

  • Hvis der er nogle der vil have det er i velkomne, det fungerer perfekt med password til hver enkelt ansat osv, så der ikke lige er fejlindtastninger eller noget.
    Det eneste problem er, at jeg burde have tænkt på at refere firma navnet til et sted jeg kunne ændre, men det er det ikke. Så det kommer til at hedde det samme, medmindre man har lyst til at ændre på en del macroer.

  • ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True, PrToFilename:=Format(Date, "yyyy-mm-dd") & ".prn"
    Application.WindowState = xlNormal



    NYT PROBLEM


    Hej igen


    Jeg har forsøgt at få programmet til at gemme sig som en PRN fil, altså at udskrive sig selv som en printervenlig fil Microsoft XPS document.
    Koden vrker også fint nok, men filen gemmer sig ikkesom en brugbar XPS fil og er slet ikke attached til noget rogram, hvordan kan det være?


    Mvh