Program til at browse mellem musik (ala iTunes)

  • Hej


    Jeg har lagt næsten alle mine cd'er ind som mp3 albums (større projekt), og jeg kunne godt tænke mig et program, der kan browse mellem de forskellige albums (og som henter billeder på nettet til coveret) på en smart måde, og hvor man så kan vælge hvilke(n) albums og sange man vil afspille.
    Nogle der kender et program der kan klare det?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Winamp media library kan noget?
    Tror dog ikke den automatiske download af billede er særlig stor.


    Ellers har jeg da selv tagget alle mine mp3er med tagrename som få billeder fra 6 forskellige amazon.xxx sider. De billeder er typisk 300x300 eller 500x500.


    Det nyeste winamp kan også vise album art billeder fra mappen en mp3 bliver afspillet fra.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Jeg var ret utilfreds med winamp tidligere da jeg synes det var for langsomt til at åbne og begynde at afspille sange. Så nu bruger jeg bare Windows Media Player (tænk at et MS program er hurtigere end 3. part :crazyeyes:), men det kunne da godt være man skulle give winamp en chance igen. Der kan jo godt være sket nogle ting indenfor de sidste 2-3 år siden jeg sidst brugte det.


    Men ellers er det et program der giver et smart interface (både flot og brugervenlig) jeg søger.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Faktisk kender jeg ikke så meget til det, men er det ikke kun til de filer man downloader fra apple? Kan man bruge sine almindelige mp3'er til det og i så fald lægger den så billede ind fra album-coveret? Jeg ved at Windows Media Player kan finde billederne så det kan lade sig gøre.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Så vidt jeg ved, kan den automatisk hente albumcovers, hvis sangen hedder det originale titelnavn og der er et albumnavn. Men er ikke 100% sikker da jeg selv har hentet albumcover manuelt via et program engang i tidernes morgen ;)

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

    Rettet en gang, sidst af KamakaziChild ().

  • Jeg prøver at installere det. Så må jeg se om det er noget værd. Det værste der kan ske er at universet går under, og så slipper jeg for at tage opvasken i dag :$


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Jeg prøver at installere det. Så må jeg se om det er noget værd. Det værste der kan ske er at universet går under, og så slipper jeg for at tage opvasken i dag :$


    Anders


    Lige præsis :razz:

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

  • Så er jeg igang med at bruge iTunes (og universet gik ikke under så nu bliver jeg nødt til at tage opvasken) og det har egentlig det jeg skal bruge så der er ikke nogen tvivl om at det får lov til at blive. Faktisk ret lækkert at benytte.


    Der er dog en ting jeg mangler og det er muligheden for manuelt at hente billeder til albumcoverne ved de albums jeg iTunes ikke selv finder cover til. Albums'ene ligger allerede inde i iStore (med billeder) men pga. noget navnehalløj i filerne sandsynligvis kan programmet ikke sammenkæde. Er der nogle der kender en løsning på dette?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Marker sangene du vil give et cover så går du ned i venstre hjørne der er en knap dernede der åbner en lille box som popper op nede i hjørnet så kopier du bare biledet fra internettet derned...


    -FredeK