Hjælp til at lave et simpelt script i windows

  • Hej. Kunne jeg få hjælp til at lave et simpelt script under windows 2000.


    Dens eneste funktion er at den skal kunne genstarte computeren 3 gange ved eksekvering.


    Dvs jeg vil lave en script fil (.bat eller vbs) jeg kan sætte på skrivebordet. Og når jeg dobbeltklikker på filen skal windows genstarte 3 gange.

  • Det kan du ikke.


    Hvis det skal kunne lade sig gøre, skal du have en tæller der tæller ved startup, og stopper med at genstarte når den er nået til 3.


    Et simpelt script kan ikke lave noget der først har effekt efter at computeren har været slukket.


    /ask

  • Man kan vel både læse og skrive en fil, så det burde vel godt kunne lade sig gøre?
    Dvs. få scriptet til at lave en fil hvor "reboot-count" bliver gemt imellem hver genstart. Inden første reboot kopieres scriptet (fra scriptet selv) til startup folderen, og efter sidste reboot slettes scriptet.


    Men jeg aner ikke rigtig noget om batch eller vbscript, så hvordan det lige implementeres ved jeg ikke.

  • http://pastebin.com/m12e035e5


    Hey jeg fik hjælp i en anden tråd med dette link.


    Problemet er at den computer jeg prøver at køre den på ikke har shutdown.exe lagt inde på system32 folderen. Derfor vil proceduren være at:


    Jeg skal lave en ny script, fx start.cmd (hvis det kan indbygges i den anden ville det være fint) der skal kunne når jeg sætter min usb stick ind i en windows 2000 computer, med start.cmd scriptet, restart.cmd scriptet og med shutdown.exe filen lagt på:


    1. Først skal start.cmd kopiere shutdown.exe ind i system folderen og derefter kopiere restart.cmd ind i start folderen på computeren og eksekvere den. .


    2. restart.cmd skal modificeres til at slette shutdown.exe efter den har rebootet 3 gange.

  • Jeg bliver nødt til at spørge (er sku lidt nysgerrig). Hvad skal et sådan script bruges til. hvornår er det relevant et skulle genstarte 3 gange i streg?


    /ask