Benytte højere opløsning end native?

  • Den skærm jeg bruger i øjeblikket har en max opløsning på 1440x900, hvilket nok er fint nok til de fleste, mig selv indkluderet.


    MEN, problemet er at jeg gerne vil køre f.eks. 3DMark og andre gfx benchmarks i højere opløsninger så man kan skille fårene fra bukkene, da mange gfx først viser deres styrker i de højere lag :)


    Et det muligt at "scale" eller på anden måde tvinge pc'en til at køre højere opløsning? Om det bliver som med tv/out hvor man kan scrolle rundt på skrivebordet er ligegodt, skal kun bruge løsningen til benchmarks.


    Benytter et ATI kort pt, og der synes jeg ikke lige jeg kan finde noget (leder stadig) men husker at Nvidia har noget skalering? Ved så ikke om det bare er skalering af mindre opløsninger.


    EDIT: Fandt noget GPU scaling i ATI driveren, men lader ikke til at kunne gå højere op.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Nu er jeg ikk 100% på det her, men mener du kan stille fx 3dmark til at teste med en højere opløsning hvis du har "pro" udgaven, eller tager jeg helt fejl der?..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Kan godt ske, men den kan nok ikke teste med højere opløsning end den kan se skærmen understøtter :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jo mener jeg netop at den kan, men kan da lige se om min gamle Pro udgave stadig er installeret så kan jeg teste det for dig senere idag eller i morgen muligvis.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Løs evt her:
    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=104712&sid=


    Hvis computeren kan genenre flere billeder per sekund end skærmen kan vise burde hardwaren også kunne kører højere opløsning end der vises, burde den ikk?, men som sagt jeg tester det lige hvis jeg stadig har PRO, ellers køb PRO... ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW