Vista Låser computeren selv?

  • Hej.


    Håber der er nogle kloge hoveder derude der kan hjælpe mig.


    Jeg har Acer bærbar, med vista home premium.
    Den har fungeret uden fejl i et par måneder, men her forleden da jeg så film uden strøm til, gik den ud og slukkede.


    Siden den dag, har windows af sig selv, besluttet at den vil "låse computeren" efter 30 sekunder uden brug. Det er vist også kaldt "slumre tilstand".


    Jeg er ikke nogen super geni med windows, har dog prøvet at reset alle batteri instillinger, og slået fra at den skal have adgangskode ved slumre tilstand, men lige lidt hjælper det.


    Er der nogen der har nogle forslag der kan hjælpe, som ikke kræver formatering?



    Med venlig hilsen
    Casper.

  • tror dit batteri er afgået ved døden. hvis windows registrerer at der er 4% tilbage af strøm, så går den automatisk i dvale eller slumre tilstand, for at alt det du er i gang med, det ikke går tabt. du kan selv ændre det hvis du højreklikker på batteri ikonet i nederste højre hjørne og klikker på strømstyring. Der klikker du så på "juster skærmens lysstyrke" og trykker på "skift avancerede strømstyringsindstillinger" og så dobbeltklik på "batteri" i boksen. under batteri kommer der "handling ved kritisk batteriniveau" og under den kan du bestemme hvad der skal ske

  • Jeg har det helt samme problem, har prøvet det samme som elmer. Jeg bruger ikke mit batteri, så det PaW, siger man kan gøre, hjælper ikke mig. har prøvet at slette ePower Acer og geninstalleret det, men det hjælper ikke.


    Er der ikke en der bare lige ved hvad man skal gøre, for det er mega Træls at hele tiden skal rører musen for at stoppe computeren fra at hoppe i "slumre tilstand".


    Har også en Acer bærbar, og bruger også vista home premium 32.


    alle indstillinger er sat til standardindstillinger.


    HJÆLP!!!


    mvh


    Mathias

  • Min mor har en Acer bærbar der gør præcist det samme!
    Det har den gjort i lang tid nu - da jeg dengang kiggede på det lader det til at det er en fejl i SP3 til Windows XP der gør det.
    Det skulle være et kendt problem men so far ikke nogen løsning endnu.
    -skal lige siges, det er IKKE et batteri problem, min mors bærbare står det meste af dagen på et kontor UDEN batteri i (den bliver næsten aldrig flyttet så kan ligeså godt køre på strøm fra nettet)


    EDIT: Opdager lige I bruger Vista, men mon ikke SP3 til XP er bygget over en update til Vista også, så de samme fejl opstår?

  • Kan det ikke afhjælpes under fanen burgerkonto kontrol- strømstyring, i kontrolpanel ?


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.