Installere XP istedet for Vista??

  • Jeg har idag forsøgt at installere Win XP x64 på min maskine, istedet for Vista Ultimate x64 som jeg har kørt med et stykke tid. Jeg booter op på XP CD, den finder fint min SATA disk, jeg vælger at formattere C-drevet, og installationen kopierer filerne over.


    Så når jeg til den første genstart, trykker ikke på en tast for at boote på cd, men her stopper legen så, jeg får en "Error loading operating system" besked og kan ikke gøre andet end at genstarte, boote på cd og prøve igen. Samme resultat uanset hvor mange gange jeg prøver.


    Har prøvet med fixboot, fixmbr, fdisk /mbr samt diagnose på HD uden resultat, der er bare ikke noget at gøre.


    Nu her jeg så installeret Vista igen, det gik uden problemer. Men jeg ville egentlig helst have XP, er der nogen som kan hjælpe mig med hvordan jeg bærer mig ad?


    Systemet er:


    Asus P5K-E/WIFI-AP, Intel P35, LGA775
    Intel Core 2 Duo E6600, BOX, LGA775
    NEC AD-7173, DVD±RW, Black
    Asus EN8800GTS/HTDP/320M, PCI-E
    Seagate ES 400GB, 16MB, SATA300
    Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2x1024MB


    Morten

  • Ikke umiddelbart, men hvorfor vil du hellere have XP ? :)

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.

  • Det er sku da noget af en tilbage gang at gå fra ultimate til en 64 bit xp pro 8o
    Microsoft var ikke lige frem heldige med 64 bit xp det kørte sku ikke godt med alle de driver problemer.
    Jeg vil anbefale at du køber 2gb ram mere også beholder vista på så løber du ikke i ram problemer og der kan slås en masse fra i vista så den ikke tager så mange resurcor fra rammene.
    jeg kører selv med 64 bit business og jeg har et idle ram forbrug på ca 700 mb med aero slået til