Firewall - Anbefalinger?

  • Hej Tweak


    I går formatterede jeg min PC, og indtil da har jeg kørt med Zonealarm. Men de er nu begyndt at tage penge for deres Firewall, hvilket betyder at den eneste jeg kan downloade gratis er en ældre version.


    Jeg leder efter en firewall der er gratis at downloade, om man skal registrere sig som f.eks. når man benytter Avast Antivirus er ligemeget. Så længe det er free/shareware og virker ;)


    Hvilke firewalls kan i anbefale?


    På forhånd tak for hjælpen :cheers:


    Mvh. Sandman

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Jeg klare mig med den som der er i min router samt en antivirus og spybot.


    Ditto, windows firewall om ikke andet også..

  • Jeg bruger Windows Firewall og som Antivirus bruger jeg NOD32 Business edition.


    Det kører bare :)

    Now I want you to take a step back... and literally f*ck your own face! - Les Grossman, Trophic Thunder

  • Min router fra Cybercity er lukket udefra pr standard fra dem af, min windows firewall er deaktiveret, ingen antivirus.
    Og ellers bare brug af alm sund fornuft.


    Ingen virus, spyware eller andet ravelse her.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • vil sige det er direkte usmart at bruge windows firewall den blokere næsten intet...Hvis det skal være en gratis firewall så bliver det ikke bedre end comodo firewall internet security som er gratis http://www.personalfirewall.comodo.com/ ... pro udgaven koster dog.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jedimind
    vil sige det er direkte usmart at bruge windows firewall den blokere næsten intet...Hvis det skal være en gratis firewall så bliver det ikke bedre end comodo firewall internet security som er gratis http://www.personalfirewall.comodo.com/ ... pro udgaven koster dog.


    Windows firewall er bygget til kun at blokere ting der vil ind på PCen; ting der vil ud får frit spil.
    Jeg synes selv den er ganske effektiv og kan ikke forstå at du synes den ikke blokere noget - for det gør den så absolut.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KasperB


    Windows firewall er bygget til kun at blokere ting der vil ind på PCen; ting der vil ud får frit spil.
    Jeg synes selv den er ganske effektiv og kan ikke forstå at du synes den ikke blokere noget - for det gør den så absolut.


    så prøv at teste windows firewall med en leak test.. der svigter den helt sikkert http://www.grc.com/lt/leaktest.htm ... jeg tror simpelthen ikke på at windows firewall er særligt effektivt sammenlignet med zonealarm pro og comodo foreksempelt.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Den leak test du henviser går jo netop også ud på da tilgå en service fra computeren, hvormed data sendes ud! det har Windows Firewall aldrig beskyttet imod, hverken på XP eller Vista.


    Der hvor den er effektiv er den anden vej, når man udefra prøver at tilgå en service på computeren.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SShadowS
    Min router fra Cybercity er lukket udefra pr standard fra dem af, min windows firewall er deaktiveret, ingen antivirus.
    Og ellers bare brug af alm sund fornuft.


    Ingen virus, spyware eller andet ravelse her.


    Samme her, jeg ligger bag en NAT og har kun brugt windows firewall og ingen anti virus i snart 12 år og jeg har ikke haft en eneste virus i alle de år.


    Man kommer utroligt langt med sund fornuft og en smule skepsis til filer generelt.
    Og det er sgu dejligt ikke at have sådan en ressource dræber som de fleste anti virus programmer er, til at køre i baggrunden :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • jeg bruger Kaspersky's firewall i KIS2009 (Kaspersky Internet Security 2009) sammen med firewallen i min Buffalo AirStation WHR-G125 og det virker bare dejligt :)

  • Jeg har været glad for Bullguard de sidste par år, der er både firewall, antivir og spyware i. Den kræver dog licens.

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.

  • Jeg har brugt Kaspersky Internet Security i et par år uden de store problemer.

    ASUS P5Q Pro // Intel Core2Duo E8500 @ 3,16 GHz
    6 GB RAM (2x2 Gb Mushkin PC2-8500 + 2x1 Gb CM2X1024 6400C4)
    ASUS EAH4850/HTDI PCIe, 1 GB GDDR3
    CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
    Medusa 5.1 ProGamer Headset
    Kubuntu 10.04-64 / Win7-64 Ultimate