Mange harddiske - oversigt søge værktøj?

  • Hey.


    Har efterhånden en masse eksterne harddiske. Tænkte på om jeg ikke kunne få et program til pc så jeg kan se en liste over hvad jeg har på harddisk A, B,C osv. Sådan jeg kan se hvad der ligger på hver enkelt, gerne med en søge funktion også.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Hvis du har mange externe harddiske hvor alverdens filer er blandet sammen i en pærevælling, så er det vel uoverskueligt uanset hvad ?


    Ville det ikke være lettere at dele indholdet op og skabe lidt orden på filerne ? - som tillæg til det, så har windows jo en søgefunktion hvis du alligevel ikke kan finde det som du skal bruge.


    Selv har jeg kun 4 externe harddiske + én NAS - ingen fil-forvirring her syntes jeg.

  • Lav en ny fil, åbn den i en text editor, og paste følgende:
    dir *.* a/-D /b /s /on > Files.txt


    herefter gemmer du filen som en .bat fil, og så lægger du den bare i roden eller hvor du nu vil have den skal lave en liste.
    Den laver så en liste ud fra alt under alle mapperne.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Azjo, jeg tænkte, kan man gøre sådan så den kun finder en bestemt slags filer fx *.docx eller *.wma.


    Tænker på når jeg henter musik ned via play og gerne vil lave en liste får jeg alle covers med også er det synes jeg er træls at skulle slette og irriterende at se på..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW