Windows Vista Business god nok til gaming ?

  • Ja overskriften siger næsten det hele.


    Jeg har lige anskaffet mig en hel ny com som jeg har bygget fra bunden af, og nu mangler jeg bare et operativ system. Jeg skal kun bruge computeren til spil som Crysis, Wow, og nyere. Èn af mine venner har en Windows Vista Business 64 bit system CD jeg godt må låne, så er spørgsmålet om det er godt nok til spil ? (har checket at 64 bit sagtens kan køre i mit system)


    Eller skal man have et andet system som passer bedre til de spil jeg skrev?


    Er forskellen fra f.eks. Business 64 bit til Home Primium 64 bit så lille i spil at det kan betale sig at låne Busniess, og derfor ikke gå ud og købe et andet system selv ?


    PÅ forhånd tak


  • Der er to ting i det:
    Ja, du kan sagtens bruge Business til at spille med.
    ...men du må ikke "låne" et windows a en anden. Hvis det er en OEM licens, er den bundet til pc han fik den med, og hvis det er en retail, er den "bundet" til en person ad gangen, og han skal dermed "sælge" dig den, og selv stoppe med at bruge den ;)

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet en gang, sidst af Ciric ().

  • Hey jeg sider med alle de serials jeg kan bruge til windows vista Business....
    og de alle sammen er fra Microsoft selv så de er ik ulovlige skal det lige siges
    Ps giver ik ud af dem


    Da Jeg har Købt en Ny pc og gerne vil kunne spille Crysis Og cz og wow og alle de der fede spil
    Vil jeg lige Høre

    hvordan windows vista Business skælder sig ud fra freks ultimate og Home Pr???
    For hvis det ik har noget at sige om man bruger vista home Pre eller Ultimate eller windows vista Business. vil jeg Heller Instaler windows vista Business på min nye com end jeg vil smide en windows xp pro 64 bit på den
    ???


    Og kan man få Dirext 10 i windows vista Business Eller hvordan hænger det sammen

  • Jeg bruger selv Vista Business (godt nok 32bit) og det fungerer fint. Jeg synes det er mere stabilt og brugervenligt end XP, flere gode funktioner osv.


    Jeg har kun haft et problem med spil, det var Fifa hvor menuerne kørte virkelig langsomt, men det blev løst ved at installerer en bestemt grafikkorts driver, dette er der ikke problemer med i XP, så det er en Vista bug.


    Jeg har ikke prøvet XP på dette setup, så ved ikke hvor meget hurtigere det er, men af hvad jeg kan læse mig frem til er XP lidt hurtigere i spil.

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.

  • Som der ogsåkan ses af det tidligere link ligger forskellen ved i forskellige udgaver i hvad der kommer med windows, og har intet at gøre med hvad der kan køres af spil eller lign.


    /ask