Problemer med dato på XP

  • Jeg har en Acer bærbar, som tror at årstallet er 1980. Jeg kan ikke bruge nettet og Microsoft kan heller ikke opdatere af den grund. Jeg kan sagtens ændre det til 2008, men efter sluk/genstart, er computeren gået tilbage til 1980 igen. Hvad kan der være galt?

  • Prøv at tjekke hva datoen står til i din bios. ? Kan være den går ind og fucker den op. Har oplevet det ved msn, hvis dato ikke passer i biosen så lavede min msn problemer. :crazyeyes:

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • nu ved jeg ikke lige hvordan det er med en bærbar, men jeg har flere gange haft samme problem med en stationær, der har løsningen været at skifte 3v batteriet på bundkortet, men som sagt aner jeg ikke om der overhovedet er et sådant på en bærbar.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • måske en opdatering af bios vil hjælpe ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • det er kuns batteriet der er fladt, og det er ikke altid nødvendigvis svært at skifte batteriet ud på en laptop...


    batteritypen er ens for laptops og stationære, nemlig CR2032, dog kan man komme ud for at laptoppen bruger et eller andet nonstandard skrammel....



    egentlig grimt man ikke kan bruge msn eller update når datoen er forkert, teknisk set kan det køre fint.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200