dual view problemer med musen

  • hej folkens, så har jeg fået mig en 20" tft billigt, der står over min normale 22" skærm, så man både kan spille og holde øje med sine mange messenger systemer osv....men der er et par ting der irriterer mig (bruger windows xp og nvidia 8800GTS-512 kort med tilhørende nvidia drivere)


    kan man ikke gøre så man skal smide musen opad/nedad for at komme over på den anden skærm, samt lave en ændring så den ikke kan gå over på den anden skærm hvis et spil er aktiveret....det er lidt træls at man sidder og spiller wow, cs eller andet og pludseligt er musen på den øverste skærm...det burde ikke være muligt medmindre man trykkede alt+tab fx.


    nogen med en del erfaring i at styre flere displays ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Ang. at den sekundære skærm skal være over/under den primære kan i hvert fald lade sig gøre under Vista. Nu er det lang tid siden, men så vidt jeg husker, under XP er det driverne der styrer om det er muligt.
    Jeg mener dog aldrig jeg har fået min bærbare, der stadig kører XP og har et nVidia grafikkort, til at opføre sig som du ønsker. Har dog heller ikke gjort det store ud af det.

  • fjollede lidt rundt med det, kan få den til at gøre det med den vertikale, men så opfører skidtet sig somom det er 1 stort skrivebord....og det er ikke helt det jeg ønsker...det med musen kunne jeg helt tilbage i de gamle nvidia drivere (RIP nvidias gamle kontrolpanel) ..men ikke nu.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • cs låser da musen fast når man spiller, det gør wow også hvis ikke man har gang i noget i wow vinduet

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    cs låser da musen fast når man spiller, det gør wow også hvis ikke man har gang i noget i wow vinduet


    det gør min ikke...men kom til at tænke på det muligvis er fordi den kører windowed mode....ser lige på det i aften.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    det gør min ikke...men kom til at tænke på det muligvis er fordi den kører windowed mode....ser lige på det i aften.


    Tror ikke du kan få det til at virke hvis du kører dine applikationer i windowed mode, hvorfor ikke bare smække dem op i full-window?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k


    Tror ikke du kan få det til at virke hvis du kører dine applikationer i windowed mode, hvorfor ikke bare smække dem op i full-window?


    wow er noget mærkeligt på det punkt....den er meget hurtigere til at minimere osv hvis den kører windowed og ikke full screen...må være noget skod kode.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.